8 kroků k důvěře vašeho týmu

Důvěra v týmu hraje zásadní roli nejen při práci na dálku. Zcela základní zůstává, že vždy musíte být transparentní ohledně svých očekávání a cílů.

Následující seznam tipů se mimo vzdálené spolupráce vztahuje také na jednání tváří v tvář, takže budete vždy vědět, jak se chovat, abyste pro svůj tým byli důvěryhodnými lídry.

Ilustrační snímek

Tento praktický seznam zveřejnil server management-issues.com.

1. Charakter

Podřízení od vás vždy očekávají integritu. Vaše myšlenky, slova i činy musí být v souladu, jinak vaše rozhodnutí nebudou pokládána za důvěryhodná. Sepište si svých pět nejdůležitějších hodnot a vždy se rozhodujte na jejich základě.

2. Jasnost a transparentnost

Stanovte vizi, za kterou budete všichni směřovat. Váš tým bude díky tomu jednotný a více motivovaný. Neříkejte svým lidem, co měli dělat v uplynulém roce. Raději jim řekněte, co by měli dělat v tom příštím.

3. Soudržnost

Pracujte pro dobro celé společnost i svého týmu. Tým vás pak bude následovat, i když situace bude zlá. Držte s nimi.

4. Propojení

Musíte umět propojovat ostatní a přimět je ke spolupráci. Jak na to? Ptejte se, jednejte upřímně a vždy, když je to zapotřebí, se omluvte. Ukazujte vděk. Používejte technologie umožňující spolupráci efektivně.

5. Soucit

Zajímejte se a starejte o ostatní – a oni vám budou věřit. Naslouchejte pozorně a hledejte příležitosti, kdy je můžete upřímně ocenit a pochválit. Buďte vždy přítomni teď a tady, aby vám příležitosti a lidi kolem vás neutekli.

6. Kompetence

Udržujte svou odbornost na špičkové úrovni. Jak toho dosáhnout? Musíte se nepřetržitě učit. Zůstaňte pokorní a často čtěte dobré knihy. Zapojte se do učební nebo odborné iniciativy, která je ve vaší společnosti.

7. Přispění k úspěchu

Nakonec je to stále o výsledcích. Ujistěte se, že máte k dispozici vše, co potřebujete. Výše uvedené tipy vám pomohou získat tým, který vám bude vždy nápomocný.

8. Konzistentnost

Bez konzistentního přístupu nemůžete vybudovat značku ani reputaci. Pokud například vždy chodíte pozdě na schůzky, je vaše pověst – i když ji pravděpodobně budete chtít změnit. Naštěstí to takhle funguje i s pozitivními vlastnostmi a chováním.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues