Většina nadřízených nevěří v magickou pilulku, která by udržela spokojenost zaměstnanců. Nevidí už ale, že jejich snahy jsou jaksi mimo obraz. Často stačí změnit maličkosti a budou se se zaměstnanci dít divy.
- Snižte neplánovanou práci. Pracovní program řady profesionálů IT řídí elementy mimo jejich kontrolu a ti pak přirovnávají svoji práci k hašení požárů. Snažte se udržet práci navíc na minimum a vylepšíte tak lidem náladu.
- Umožněte práci z domova. Pokud vidina spokojeného zaměstnance nestačí k tomu, aby manažeři začali uvažovat o umožnění takových praktik, pak by k tomu mělo pomoc snížení nákladů infrastruktury. Než ale umožníte zaměstnancům pracovat z domova, je třeba předložit očekávání v oblasti komunikace a dodržování termínů.
- Školení. Je často považováno za pracovní benefit a na to vedení pozapomíná.
- Odměny za přivedení nových klientů. Pracovníci IT, kteří jsou v aktivním styku s profesní komunitou, často získají kontakty, které vedou k lukrativním kontraktům. Většina firem to ale neoceňuje a nepodporuje.
- Garance odpočinku. Lidé z IT často pracují i v době, kdy je většina personálu na dovolených. Nemívají dostatek času plánovat vlastní odpočinek i v dobách pracovního útlumu zbytku firmy. Často pracují víkendy a přesčasy, aby vyřešili výpadky nebo instalovali nový software. Jako kompenzaci by firmy měly umožnit volno krátce po „vypjatých situacích“.
- Uznání. Pracovníci IT bývají za svou práci zřídka oceňováni. Spíše si jich někdo všimne až v momentu, kdy něco nechodí, což silně přispívá k nespokojenosti v pozici a pocitu vyhoření.
- Zacházejte s IT jako se ziskovým centrem. V řadě organizací je velká neochota investovat do IT (vybavení i zaměstnanců) se stejným entuziasmem, jako se tak například děje v oblasti promoce.
Efektivní infrastruktura IT ale přispívá pozitivně k ziskům firmy, přestože je trochu obtížné spojit si IT a zisky.
-av-