7 signálů, že nejste dobrý manažer

I když se říká, že někteří lidé se už od přírody rodí s vlohy pro vedení ostatních, většina charakteristik dobrého vedoucího není vrozená, ale naučená. Dobrý manažer musí být skvělý komunikátor, musí si umět dobře organizovat čas a umět lidi nadchnout pro společnou vizi. Bohužel, ne vždy se s těmito charakteristikami u všech lidí na vedoucích pozicích můžeme potkat. V tomto článku si ukážeme sedm věcí, které nejčastěji charakterizují špatné vedení. A pokud se v některých z těchto bodů poznáte, je na čase s tím něco dělat.

Ilustrační snímek

Tento seznam přinesl server Management Issues.

Nikdy nemáte na nic čas

Častým nešvarem je to, že vedoucí nemá nikdy na nic čas. Nelze ho zastihnout, nemá čas se s nikým bavit individuálně, většinu schůzek na poslední chvíli ruší. Time management je ale alfou a omegou úspěšného vedení a čas s vašimi podřízenými by vždy měl mít vysokou prioritu.

Nejste féroví

Měříte všechny stejným metrem? Nemáte náhodou oblíbeného podřízeného, který je vám podobný svým přístupem, a nesnažíte se ho nespravedlivě protlačovat na úkor ostatních? Pracovníci jsou na neférovost nadřízených velmi citliví a vždy si ji ihned všimnou, proto je nutné být v tomto ohledu extrémně obezřetný.

Nejste schopni si přiznat chybu

Neumět přiznat vlastní vinu a shazovat své neúspěchy na ostatní je velmi špatnou vlastností u jakéhokoliv člověka. Ale u vedoucího je to nešvar zcela fatální. Mějte určitou míru sebereflexe a přijímejte odpovědnost za své činy.

Máte vize, ale neumíte je realizovat

Nejste náhodou věčný vizionář? Člověk, co má sice hromadu skvělých nápadů, ale neumí je dotahovat do konce? Pak vám postupně přestanou vaši podřízení vaše vize věřit a jejich práce tak výrazně utrpí na efektivitě.

Zajímají vás jenom dobré vztahy s vedením firmy

Je jasné, že vedoucí musí mít dobré vztahy nejen se svým týmem, ale i s lidmi na stejné úrovni i s vedením firmy. Nic se ale nemá přehánět. Pokud trávíte veškerý čas budováním své kariéry, ale nemáte čas na rozvoj svých podřízených, brzy se vám to může vymstít.

Nejste jedním ze členů týmu

Dobrý leader je někdo, kdo není nad svým týmem, ale kdo je jeho součástí. Buďte skutečně nohama na zemi, nad nikoho se nepovyšujte a naslouchejte skutečným problémům členů svého týmu.

Neradi se věnujete nepříjemným tématům

Každý by rád neřešil nepříjemná témata, ale pokud budete dlouhodobě nad nějakým problémem přivírat oko, problém tím nezmizí a jenom se postupem času zhorší. Musíte se umět stavět problémům čelem a i nepříjemné záležitosti řešit férově a zcela transparentně.

 

-mm-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues