7 otázek, které byste měli pokládat při pravidelných schůzkách se svými podřízenými

Pravidelná komunikace s podřízenými je pro jejich úspěšné a efektivní vedení zcela klíčová. Jako manažer byste se měli se členy svého týmu pravidelně setkávat na individuálních bilančních schůzkách, kde probíráte, co zaměstnanec řeší, jestli nemá nějaké problémy, jak probíhá jeho osobní rozvoj a podobně. Zde je sedm otázek, které byste měli na každé takové schůzce položit.

Ilustrační snímek

„Máš nějaké otázky k našemu poslednímu setkání?“

Jak uvádí The Muse, začít byste měli novinkami, posuny a otázkami ohledně vašeho posledního setkání. Na něm byste si měli vždy říct, co se bude do příští schůzky dít a na co se budete soustředit. Na každé následné schůzce pak zhodnoťte, jak se vám daří plnit plán z té minulé.

„Co teď aktuálně nejvíc řešíš?“

Zjistěte, co se zaměstnanci honí hlavou a co teď momentálně nejvíce zaměstnává jeho mysl. Může to být jak pracovní záležitost, tak i něco osobního. Případně cokoliv, co nějakým způsobem ovlivňuje jeho práci.

„Jak vnímáš svůj momentální objem práce?“

Mluvte o objemu práce pracovníka často. Zároveň tento dotaz nevyužívejte jako příležitost nasypat na pracovníka spoustu dalších úkolů, pokud se vám přizná, že není vytížen na 100%.

„Jak probíhá seberozvoj?“

Na osobní rozvoj se často zapomíná, zvláště pokud je hodně úkolů a práce je hektická. Přesto se jedná o důležitou věc, na kterou se zapomínat nesmí a kterou je potřeba řešit se zaměstnancem pravidelně.

„Vidíš nějaké problémy v týmové spolupráci nebo komunikaci?“

Pro produktivitu týmu jsou kvalita a efektivita interní komunikace zcela zásadní. Proto je důležité toto téma otevírat často a naslouchat řadovým pracovníkům, kteří případné problémy vidí z první ruky.

„Máš nějaké otázky?“

Nenechte sklouznout bilanční schůzku k monologu z vaší strany. Naslouchejte pracovníkům a nechte je se vás ptát na to, co je zajímá.

„Jaké úkoly si dáme do naší příští schůzky?“

Vždy z bilanční schůzky odcházejte s určitým plánem, co se bude dít do příští schůzky. Dejte si cíle a řekněte si, na co se budete do dalšího setkání zaměřovat.

 

-mm-

Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse