2. Na někoho, kdo se na vás rozčiluje, nereagujte bezprostředně. Získáte tím prostor pro rozmyšlení své odpovědi a také druhá strana se mezi tím zklidní.
3. Zamyslete se, jak vy sami přispíváte k vyostření situace. Jakmile dokážete vnímat svou roli v konfliktu, bude snazší jej vyřešit.
4. Vytvořte si odstup. Když na vás někdo začne řvát, nerozčilujte se a zachovejte profesionální chování. Představte si jej například jako batole s hysterickým záchvatem.
5. Zaměřte se na silné stránky protivníka. Připomínejte si výhody, které přináší vašemu týmu a společnosti.
6. Volte kooperativní styl komunikace - „my“ místo „já“. Vyzvěte oponenta, aby se podílel na řešení situace a naslouchejte jeho návrhům.
7. Dokumentujte konflikty co možná nejobjektivněji. V případě potřeby neutrální třetí strany pro vyřešení konfliktu oslovte HR nebo přímého nadřízeného. Jako manažer učte své lidi, aby si své konflikty v první řadě řešili sami. Vy do řešení vstupujte až v druhé fázi.