Nejste v práci příliš oblíbení a rádi byste to změnili? Přece jen zde trávíte většinu svého času a vztahy s kolegy hrají důležitou roli v tom, jak se cítíte a jaké podáváte výkony. Možná si říkáte, že nechcete nikomu podlézat nebo se vnucovat, ale nic takového není potřeba. Budovat vztahy lze i nenásilnou formou a ku prospěchu všech zúčastněných. Server Entrepreneur.com přinesl následující doporučení, jak lépe vycházet s kolegy, nadřízenými či klienty.
1. Respektujte jejich čas
Nepřerušujte ostatní v práci kvůli malichernostem. Nerušte zbytečnými otázkami ani příliš hlasitou mluvou.
2. Nepište nic špatného o druhých
Nepoužívejte e-mail k tomu, abyste si postěžovali kolegům, co vám vadí na jiném kolegovi nebo zákazníkovi. Vše, co jednou napíšete, se může dostat do nepravých rukou a zničit vaši pověst.
3. Nedonášejte
Pokud budete stále chodit za svým nadřízeným se stížnostmi, nebude vás nesnášet jen on sám, ale i ostatní kolegové. Problémy řešte vždy s konkrétními lidmi, kterých se týkají.
4. Nebuďte negativní
Nikdo nemá rád lidi, kteří si stále stěžují a ke všemu přistupují s despektem. Buďte raději pozitivní a ukažte zájem. Zároveň to však nepřehánějte, nepřirozeně pozitivní jedinci také nejsou oblíbení.
5. Hledejte společné zájmy
Využijte chvíle, kdy s někým z kolegů společně čekáte na další schůzku nebo když poprvé potkáte nového klienta, ke krátké konverzaci. Zeptejte se na víkend nebo nějako událost z poslední doby.
6. Mlčte a poslouchejte
Lidé přirozeně tíhnou k těm, kdo jim naslouchají. Přestaňte přemýšlet jen o tom, co chcete říct vy a nechte mluvit druhé.
7. Nabízejte pomoc
Drobná výpomoc vždy utuží vztahy. Když ostatní uvidí, že jim pomáháte, budou ochotnější také vám pomoci.
-kk-