Organizace práce
Úspěšný manažer musí být vysoce organizovaný, vždy si svůj pracovní den dopředu podrobně naplánuje a zároveň se vždy v jeden okamžik věnuje právě jedné věci, aby mohl při plnění jednotlivých úkolů podávat maximální výkon. Tento přístup nejenže aplikuje na svoji vlastní práce, ale přenáší jej i na své podřízené.
Vizionářství
Podle LeadershipNow mají všichni úspěšní manažeři společné to, že mají určitou vizi do budoucna a že tuto svojí vizi umí i náležitě předat ostatním. Nebojí se snít, přemýšlet netradičně a přicházet s velkými plány.
Vstávání brzy
Vstávání brzy, kdy ještě ostatní spí a neruší daného manažera, mu umožní efektivně a v klidu pracovat a spoustu svých záležitostí vyřešit předtím, než jeho podřízení a ostatní kolegové dorazí do kanceláře.
Zvědavost
Přirozená zvědavost, zájem o dění ve světě i ve svém okolí, zjišťování, jak věci fungují, a sledování nových trendů – to vše jsou nutné vlastnosti úspěšného manažera.
Ochota učit se
Bez schopnosti a ochoty naslouchat druhým a vzdělávat se se nemůže manažer posouvat dále, dobře vést ostatní a rozvíjet svůj tým.
Věnování dostatku času ostatním
Dobrý lídr nezapomíná na ostatní, věnuje svým podřízeným dostatek času a umí se ostatním krátkodobě přizpůsobit tak, že s ním jsou všichni rádi a těší se na konverzaci s ním.
Analýza vlastních činů
Dosáhnout úspěchu vyžaduje nikoliv tápat ve tmě a zkoušet nesystematicky všemožné postupy, ale pečlivě analyzovat svoje činy a poučovat se jak z úspěchů, tak především z proher.
-mm-