6 komunikačních triků inspirativních lídrů

Co dělá lídra skutečně úspěšným? Především je to schopnost inspirovat lidi okolo sebe a motivovat svůj tým k těm co možná nejlepším výkonům. A k tomu je samozřejmě potřeba umět efektivně komunikovat. A to s kýmkoliv – od zástupců top managementu až po pracovníky nebo stážisty na nejnižších úrovních firemní hierarchie. Zde je šest univerzálně platných komunikačních triků a dovedností, které využívají efektivní lídři a sebevědomí řečníci při své každodenní komunikaci s nadřízenými, podřízenými, kolegy i obchodními partnery.

Ilustrační snímek

Tyto tipy přinesl server Center for Creative Leadership.

Uzpůsobení se druhým

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak docílit toho, aby vás druhý člověk rád poslouchal, je přizpůsobit svou mluvu té jeho. Používejte stejné výrazy, stejná gesta a stejný druh energie, a uvidíte, jak rychle si dotyčného převedete na svoji stranu.

Rozvážný, ale sebevědomý projev

Z vašeho hlasu by měla být cítit rozvaha a klid, ale zároveň i sebevědomí. Pokud budete mluvit potichu, nevýrazně a ustrašeně, bohužel vás nikdo nebude brát vážně. Ukažte, že si stojíte za tím, co říkáte, a mluvte dostatečně důrazně.

Pomlky a mlčení

Lidé jsou často tak rádi, že se dostanou ke slovu, že začnou mluvit rychle a zcela bez pauz. Přitom drobné odmlky mohou být extrémně silným nástrojem, jak zdůraznit některé části vašeho proslovu a jak svým slovům dodat na důležitosti. Nebojte se dělat pomlky a dávejte ostatním kolem sebe čas vstřebávat to, co říkáte.

Žádné pospíchání

S předchozím bodem souvisí i tato rada: nepospíchejte. Člověk, z jehož projevu je cítit, že se snaží co nejrychleji ze sebe všechno vysypat, působí jako někdo, kdo se bojí, že ho ostatní neposlouchají a neberou vážně.

Intonace a důrazy

Intonace, důraz a odmlky. To jsou velmi silné nástroje, kterými můžete určitým pasážím vašeho projevu dodat na důležitosti. Když se dostanete ke klíčovému bodu vaší myšlenky, vždy ji zdůrazněte a snažte se tak váš projev trochu strukturovat. Nesmí se jednat o jednu dlouhou, monotónní řeku slov.

Žádný pesimismus

Poslední bod je zároveň jeden z nejdůležitějších. Lidé nechtějí poslouchat pesimisty nebo lidi, kteří ostatní pomlouvají. Snažte se nahlížet na věci pozitivně a tento přístup ukazujte i v tom, jak mluvíte.

 

-mm-

Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership