Chcete efektivně komunikovat se svými zaměstnanci? Článek přináší pět jednoduchých tipů, jak toho dosáhnout.
- Dejte zaměstnancům najevo, že je přirozené mít nějaké pocity. Pocity jsou součástí lidského života a každý s nimi musí umět pracovat.
- Chvalte veřejně, kritizujte v soukromí. Nic nedokáže více podpořit zaměstnance než dobře načasovaná, upřímná a zasloužená pochvala. Kritizování před ostatními naopak dokáže v zaměstnanci velice rychle vzbudit negativní přístup.
- Naslouchejte svým zaměstnancům a přijímejte jejich návrhy. Je mnohem jednodušší radit ostatním, než přijímat rady od nich. Nasloucháním pouze sobě se toho však moc nenaučíte.
- Věnujte stejnou pozornost tomu, co říkáte i tomu, jak to říkáte. Konverzaci začínejte pozitivní poznámkou, kterou dáte druhému najevo sympatie. Ujistěte se, že váš obličej nebude říkat něco jiného než vaše ústa.
- Zdržte se podmiňovacího způsobu a záporných vět. Když dáváte nějaké rady nebo příkazy, buďte přímí a slušní. Říkejte například: „Doneste prosím tyto materiály na ředitelství.“ (nikoli „Nedonesl byste…?)
-kk-