5 zlatých pravidel týmové spolupráce

V každé organizaci bez ohledu na velikost musejí různí lidé s různými zkušenostmi být schopni pracovat dohromady a přinášet výsledky. Je proto třeba držet se několika základních pravidel efektivní týmové spolupráce.

- Hledejte věci, na kterých se lidé snadno shodnou jako na základu. Důležité je to zejména ve velkých organizacích, kde se snadno sklouzává k soustředění na aktivity pouze jednotlivých oddělení bez uvážení celkového poslání organizace.

- Uznávejte dobrou týmovou práci. Je příliš jednoduché přičítat týmový úspěch jen vůdci nebo konkrétním jednotlivcům. Většiny výsledků dosahují celé týmy, což byste měli také umět ocenit.

- Snažte se, aby si spolupracovníci lépe rozuměli. Vyzývejte zaměstnance, aby nepodléhali stereotypům a pomáhejte jim lépe chápat různé pohledy různých lidí na jednotlivé problémy a výzvy.

- Soustřeďte se na přispění všech. To, že se lidé dívají na stejné věci různě, není nic špatného. Naopak je to výhoda pro týmovou spolupráci.

- Nečekejte výsledky okamžitě. Týmy potřebují čas, aby se naučily efektivně pracovat. Na rozvoj týmové spolupráce proto nahlížejte jako na dlouhodobý projekt, v němž malé, postupné kroky mohou vést k velkým výsledkům.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com