5 začátečnických chyb, které často dělají noví manažeři

Byli jste nedávno povýšeni na vedoucí pozici? Nebo se vaše povýšení chystá? Možná máte ambice, možná máte technické dovednosti a znalosti, ale být dobrým vedoucím přeci jen vyžaduje určitou praxi, tvrdou práci a především i pokoru. Je jasné, že na své cestě budete dělat chyby a že se toho budete muset hodně naučit. Abychom vám ale začátky alespoň trochu ulehčili, podělíme se dnes s vámi o pět chyb, které často dělají noví manažeři a kterým byste se měli pokusit vyhnout.

Ilustrační snímek

Tento článek přinesl server Management Issues.

Chyba č. 1: Přesvědčení, že vy víte všechno nejlépe

Hodně nových manažerů jde na svou novou pozici s jasnou představou toho, čeho chtějí docílit. Mají jasnou vizi a nenechají se ve svém přesvědčení ničím zviklat. Dobrý manažer ale musí být i pokorný, musí ostatním naslouchat a musí být připraven svůj přístup měnit, protože jeho podřízení často mohou přicházet s vynikajícími iniciativami a nápady.

Chyba č. 2: Stejný přístup ke všem pracovníkům

Na jednu stranu je nutné všechny měřit stejným metrem a být spravedlivý. Na druhou stranu lidé jsou různí, mají různé osobnostní vlastnosti, a každý z nich vyžaduje trochu jiný přístup. Vnímejte své pracovníky jako jednotlivé lidské bytosti a najděte si k nim cestu individuálně.

Chyba č. 3: Přílišný důraz na technickou stránku věci

Mnoho nových týmových vedoucích se soustředí na tvrdá čísla, na statistiky, na výsledky a na technickou stránku celého fungování týmu. Věci jako komunikaci, firemní kulturu nebo týmového ducha berou až jako sekundární témata, kterým není potřeba věnovat tolik pozornosti. To je ale velký omyl.

Chyba č. 4: Neochota bavit se o nepříjemných a složitých tématech

Bohužel – manažerská práce není vždycky jenom růžová. Existují i nepříjemná témata – frustrace zaměstnanců, nejistota, špatná komunikace managementu, šikana na pracovišti, pomluvy a tak dále. Dobrý manažer nesmí ani před těmito tématy strkat hlavu do písku, musí se jim stavět čelem a transparentně o nich komunikovat se svými podřízenými.

Chyba č. 5: Přehnané ambice

Mladý manažer, který nově nastoupí do vedoucí funkce, je jistě plný plánů, ambicí a vizí. Musí si ale dát pozor, protože tyhle vize nesmí být přehnané. Pokud byste totiž svůj tým za každou cenu tlačili do přemrštěných výsledků, může to skončit absolutním rozpadem vašeho týmu.

 

-mm-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues