Tento článek přinesl server Management Issues.
Chyba č. 1: Přesvědčení, že vy víte všechno nejlépe
Hodně nových manažerů jde na svou novou pozici s jasnou představou toho, čeho chtějí docílit. Mají jasnou vizi a nenechají se ve svém přesvědčení ničím zviklat. Dobrý manažer ale musí být i pokorný, musí ostatním naslouchat a musí být připraven svůj přístup měnit, protože jeho podřízení často mohou přicházet s vynikajícími iniciativami a nápady.
Chyba č. 2: Stejný přístup ke všem pracovníkům
Na jednu stranu je nutné všechny měřit stejným metrem a být spravedlivý. Na druhou stranu lidé jsou různí, mají různé osobnostní vlastnosti, a každý z nich vyžaduje trochu jiný přístup. Vnímejte své pracovníky jako jednotlivé lidské bytosti a najděte si k nim cestu individuálně.
Chyba č. 3: Přílišný důraz na technickou stránku věci
Mnoho nových týmových vedoucích se soustředí na tvrdá čísla, na statistiky, na výsledky a na technickou stránku celého fungování týmu. Věci jako komunikaci, firemní kulturu nebo týmového ducha berou až jako sekundární témata, kterým není potřeba věnovat tolik pozornosti. To je ale velký omyl.
Chyba č. 4: Neochota bavit se o nepříjemných a složitých tématech
Bohužel – manažerská práce není vždycky jenom růžová. Existují i nepříjemná témata – frustrace zaměstnanců, nejistota, špatná komunikace managementu, šikana na pracovišti, pomluvy a tak dále. Dobrý manažer nesmí ani před těmito tématy strkat hlavu do písku, musí se jim stavět čelem a transparentně o nich komunikovat se svými podřízenými.
Chyba č. 5: Přehnané ambice
Mladý manažer, který nově nastoupí do vedoucí funkce, je jistě plný plánů, ambicí a vizí. Musí si ale dát pozor, protože tyhle vize nesmí být přehnané. Pokud byste totiž svůj tým za každou cenu tlačili do přemrštěných výsledků, může to skončit absolutním rozpadem vašeho týmu.
-mm-