Tyto tipy uveřejnil Forbes.
Sdělte rozhodnutí tak, aby okolo něj nepanovaly žádné pochybnosti
V prvé řadě je nutné nechodit okolo horké kaše. Kdybyste se okolo rozhodnutí snažili mlžit, rozhodně to nepomůže pozitivnímu přijetí dotyčného rozhodnutí ze strany vašeho týmu. Sdělte vše tak, jak se věci skutečně mají, a nic podřízeným nezatajujte.
Vyjasněte si s podřízenými, že rozhodnutí je nezvratitelné
Abyste si ulehčili pozici, nedávali podřízeným zbytečné naděje a neztráceli čas a energiemi debatami, jasně od začátku deklarujte, že rozhodnutí už bylo učiněno a je nezvratitelné.
Poskytněte týmu celý kontext
Pomozte podřízeným situaci pochopit tím, že vysvětlíte okolnosti, které k učinění rozhodnutí vedly. Vysvětlete, do jakých problémů by se firma nebo tým dostaly, kdyby toto rozhodnutí nebylo učiněno, a z jakých důvodů tedy bylo nevyhnutelné.
Buďte co možná nejvíce upřímní a otevřeně o tématu komunikujte
Buďte ochotni s podřízenými otevřeně o tématu komunikovat. Nechte je se ptát a upřímně jim vysvětlete, co pro ně dané rozhodnutí přesně znamená. Připravte se na emotivní debatu a zkuste si udržet určitý nadhled.
Soustřeďte se na pozitiva
Tváří v tvář s negativními vyhlídkami a emocemi lidé často zapomínají na pozitiva. Jestliže dané rozhodnutí nějaká pozitiva má, soustřeďte se na ně a upozorněte podřízené na to, co jim rozhodnutí naopak přinese pozitivního.
-mm-