5 tipů, jak svému týmu komunikovat nepříjemná rozhodnutí

Ne vždy je práce manažera jenom růžová. Někdy musí manažer týmu komunikovat nepopulární rozhodnutí – například rozhodnutí učiněná na vyšších úrovních nebo nepříjemná rozhodnutí, do kterých manažera dotlačily okolnosti. Ať už s rozhodnutím manažer souhlasí, nebo ne, musí se s ním jakožto zástupce firmy ztotožnit a co nejefektivněji jej komunikovat svému týmu. Zde je pět tipů, jak na to.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil Forbes.

Sdělte rozhodnutí tak, aby okolo něj nepanovaly žádné pochybnosti

V prvé řadě je nutné nechodit okolo horké kaše. Kdybyste se okolo rozhodnutí snažili mlžit, rozhodně to nepomůže pozitivnímu přijetí dotyčného rozhodnutí ze strany vašeho týmu. Sdělte vše tak, jak se věci skutečně mají, a nic podřízeným nezatajujte.

Vyjasněte si s podřízenými, že rozhodnutí je nezvratitelné

Abyste si ulehčili pozici, nedávali podřízeným zbytečné naděje a neztráceli čas a energiemi debatami, jasně od začátku deklarujte, že rozhodnutí už bylo učiněno a je nezvratitelné.

Poskytněte týmu celý kontext

Pomozte podřízeným situaci pochopit tím, že vysvětlíte okolnosti, které k učinění rozhodnutí vedly. Vysvětlete, do jakých problémů by se firma nebo tým dostaly, kdyby toto rozhodnutí nebylo učiněno, a z jakých důvodů tedy bylo nevyhnutelné.

Buďte co možná nejvíce upřímní a otevřeně o tématu komunikujte

Buďte ochotni s podřízenými otevřeně o tématu komunikovat. Nechte je se ptát a upřímně jim vysvětlete, co pro ně dané rozhodnutí přesně znamená. Připravte se na emotivní debatu a zkuste si udržet určitý nadhled.

Soustřeďte se na pozitiva

Tváří v tvář s negativními vyhlídkami a emocemi lidé často zapomínají na pozitiva. Jestliže dané rozhodnutí nějaká pozitiva má, soustřeďte se na ně a upozorněte podřízené na to, co jim rozhodnutí naopak přinese pozitivního.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com