5 tipů, jak pomoci svému týmu překonávat status quo

Mnoho lidí dělá řadu věcí takříkajíc ze setrvačnosti. Málokdy máme tendenci něco měnit, pokud daná věc nějakým způsobem úspěšně funguje, a mnohdy tak dlouhodobě setrváváme ve status quo, aniž bychom se zajímali o nové možnosti a příležitosti. Takovýto přístup má i řada pracovníků a celých týmů. A je úkolem manažera, aby své podřízené naučil status quo překonávat a neustále se snažit svou práci a své výsledky zlepšovat a zefektivňovat. Zde je 5 tipů, jak svému týmu pomoci překonávat status quo.

Ilustrační snímek

Tyto tipy vychází z článku na Forbesu.

Jděte příkladem

V prvé řadě je nutné, abyste vy sami coby manažeři šli podřízeným příkladem. Nesetrvávejte příliš dlouho v zaběhnutých pořádcích a nedělejte věci určitým způsobem jenom kvůli tomu, že „se to tak dělalo vždy“. Snažte se o neustálé zlepšování procesů a hledejte nové příležitosti.

Dělejte si pravidelně audit vašich týmových procesů

To, že vám například týmová komunikace celkem dobře funguje, ještě neznamená, že nemůže fungovat ještě lépe. Pravidelně si procházejte a analyzujte procesy ve vašem týmu a hledejte možnosti, jak je vylepšit.

Podporujte podřízené v tom, aby se ozývali s novými nápady

Status quo ve vašem týmu nikdy nepřekonáte, pokud neumožníte svým podřízeným vyjadřovat se a přicházet s nápady. Podporujte své pracovníky v inovacích a naslouchejte nápadům, které mají.

Zlepšete v týmu přístup ke změně a k chybě

Překonávání statusu quo a hledání nových, lepších cest vyžaduje změnu přístupu ke změně. Změnu je nutné vidět jako příležitost a nutnost, nikoliv jako hrozbu. Stejně tak je nutné, aby se ve vašem týmu změnil i přístup k chybám. Ty je nutné brát jako nutnou součást rozvoje a posunu směrem kupředu.

Zajímejte se na týmové úrovni o konkurenci, nové technologie a moderní trendy

Nechcete jako tým stagnovat a navždy zamrznout ve statusu quo? Tak se zajímejte o možnosti, které nabízí moderní doba. Informujte svým tým o novinkách v oboru a podporujte podřízené v tom, aby se zajímali i o to, co dělá vaše konkurence.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com