Tyto tipy uveřejnil server Addicted2Success.com.
Zjistěte zpětnou vazbu od členů týmu
Jako nejcennější zdroj informací poslouží především samotní řadoví členové týmu. Uspořádejte setkání, kde si o tématu promluvíte, a následně dejte pracovníkům možnost vyjádřit se, kde oni sami vnímají, že probíhá zbytečná komunikace.
Na základě dat identifikujte, kdy a jak se neefektivní komunikace odehrává nejčastěji
Na základě zpětné vazby od pracovníků zjistěte, kdy se neefektivní komunikace děje nejčastěji. V jakých fázích projektu, mezi kterými členy týmu, v jakých částech dne? Jak se zbytečná komunikace děje, proč se děje a čeho se týká?
Zjistěte, co jsou ty hlavní důvody, proč se zbytečná komunikace děje
Dalším krokem je zjistit jádro problému. Proč se zbytečná komunikace vůbec děje? Co je ten prapůvodní důvod? Třeba jsou v týmu špatně rozdělené role. Nebo se agendy některých pracovníků překrývají a proto si musí vždy mezi sebou pokaždé znovu vykomunikovat, kdo se čemu bude věnovat. Nebo někteří členové neví, jak fungují procesy ve vašem týmu, nebo je třeba zbytečně vyžadováno schvalování nadřízených pracovníků. Nebo zkrátka používáte nevhodné komunikační nástroje nebo komunikaci duplikujete.
Navrhněte společně řešení
Na základě všech zjištění a na základě vaší analýzy důvodů, proč se zbytečná komunikace děje, navrhněte jako tým řešení těchto problémů. Jděte po takových řešeních, která problém vyřeší dlouhodobě.
Situaci monitorujte
Poté, co řešení implementujete, situaci monitorujte. Průběžně zjišťujte, jestli zavedené řešení vyhovuje všem a jestli kvůli němu nedochází k nějakým problémům, zpožděním nebo paradoxně ještě větší administrativě nebo komunikačním problémům. Pokud je to nutné, řešení upravte.
-mm-