Tyto tipy uveřejnil web Addicted2Success.com.
Dejte si profesní i osobní cíle
Někteří manažeři jsou natolik zaměstnáni vytvářením cílů pro svůj tým a své podřízené, že zapomínají sami na sebe. Každý musí mít určitou vizi. Každý člověk potřebuje cíle a musí se někam ubírat, aby se cítil motivovaný. Určete si proto sami sobě cíle, a to jak profesního rázu, tak i toho osobního.
Nezapomínejte na svůj osobní rozvoj
Někdy je manažerské práce tolik, že manažeři zapomínají na svůj vlastní rozvoj. Tento bod navazuje na ten předchozí. Nezanedbávejte své vlastní vzdělávání. Zajímejte se o nové trendy a vyhraďte si čas na školení, čtení a osobní rozvoj.
Plánujte si relaxaci a pauzy
V plánování svých pracovních aktivit si nezapomínejte „naordinovat“ i nějakou tu relaxaci. Každý potřebujeme občas vypnout. Proto se vyplatí plánovat si v průběhu pracovního dne pauzy, kdy vás nikdo nebude moct rušit a kdy si budete moct pracovat na svých vlastních věcech – je to důležité nejen z hlediska produktivity, ale především i z hlediska celkového duševního zdraví.
Naučte se efektivně delegovat práci
Je až s podivem, jak málo manažerů umí efektivně delegovat práci svým podřízeným. Přitom se jedná o jednu z nejdůležitějších dovedností, které musíte ovládat, abyste se vyhnuli riziku přepracování a vyhoření.
Naučte se mluvit o svých psychických problémech
V české kotlině chodí na terapii stále velmi malé množství lidí. Hodně lidí (a mezi nimi i velmi mnoho manažerů) se pak bojí před ostatními mluvit o svých případných psychických nesnázích, protože se bojí, že by tím ukázali okolí určitou slabost. Nemusíte hned chodit k psychologovi nebo terapeutovi – ale je určitě dobré naučit se o svých duševních problémech mluvit. Třeba i jenom se členy rodiny.
-mm-