5 tipů, jak být oblíbený o svých podřízených (a neztratit nic ze své autority)

Který manažer by nechtěl, aby jeho podřízení před svým přáteli říkali: „Mám skvělého šéfa“? Spokojení zaměstnanci, kteří si rozumí se svým nadřízeným, nejenže pomáhají vytvářet zdravé a přátelské pracovní prostředí, ale jsou vůči firmě loajálnější a často i produktivnější. Zde je pět tipů, jak být oblíbený u svých podřízených, ale zároveň neztratit nic ze své autority.

Ilustrační snímek

Tento článek vychází z příspěvku na Forbesu.

Vybírejte si do týmu lidi, kteří do něj lidsky zapadnou

První rada se týká samotného složení týmu. Abyste měli spokojené podřízené, kteří jsou s vámi i mezi sebou zadobře, musíte mít při výběru nových členů týmu jako prioritu, že se do týmu musí hodit lidsky. To neznamená, že mají být všichni pracovníci stejní – naopak. Znamená to ale, že musíte brát v potaz, jestli kandidát do týmu zapadne a bude si s ostatními rozumět.

Delegujte práci s rozumem

Dobrý vedoucí, který je u podřízených oblíbený, musí umět dobře delegovat práci. Nesmíte toho na jednoho zaměstnance nahrnout příliš a na druhého málo. Stejně tak je nutné, aby zaměstnanci věděli, co přesně se od nich očekává a jak mají na vypracování úkolu pracovat.

Buďte féroví

Všichni můžeme podlehnout předsudkům. A nevědomým preferencím. Většinou máme radši lidi, kteří jsou nám podobní. Jako manažeři se ale od těchto podvědomých předpojatostí musíte co nejvíce oprostit a snažit se být za každou cenu féroví.

Buďte součástí týmu

Nestůjte nad týmem, ale buďte jeho součástí. Když jako tým čelíte nějaké krizi, i vy musíte přidat ruku k dílu a v případě potřeby dělat i nepopulární práci v zájmu dobra celé skupiny.

Podporujte v lidech jejich silné stránky

U svých podřízených budete populární, pokud je nebudete kritizovat za věci, které jim nejdou, ale spíše je budete motivovat pozitivně. Podporujte u podřízených jejich silné stránky, tedy věci, které jim jdou a které je baví. Odměnou vám budou nejenom sympatie podřízených, ale i jejich větší angažovanost.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com