Článek shrnuje vytvoření úspěšného pracovního týmu do pěti doporučení: 1. Přijímejte talentované lidi, nikoli však „sólové hráče“. 2. Zasvěcujte pracovníky do firemních vizí. 3. Svolávejte časté schůze. 4. Podporujte spolupráci. 5. Sledujte faktory ohrožující týmovou spolupráci.
Chcete-li vytvořit úspěšný tým, nestačí pouze informovat pracovníky o podnikových cílech. Do těchto cílů je zaměstnance třeba přímo vtáhnout. Vedoucí pracovníci by měli podřízené neustále seznamovat s budoucími plány firmy a možnými strategiemi pro jejich dosažení. Měli by též zdůrazňovat, co přesně v dané situaci znamená a vyžaduje úspěšná práce týmu. K tomu slouží mítinky a schůze týmu, ale i podnikové večírky a oslavy za přítomnosti co největšího počtu pracovníků i veřejnosti.
Jednotlivé pracovníky nejlépe přimějete k úspěšné spolupráci, budete-li podporovat jejich vzájemné formální i neformální interakce. Můžete je například přizvat k náboru nových posil týmu, vytvořit pro ně specifické schéma pobídkových plateb a neomezovat je v běžných denních kontaktech. Tým je nutné neustále sledovat a bojovat tak proti vzniknuvším jevům, jako je žárlivost, závist, nedůvěra nebo cynismus, které mohou jeho práci jen poškodit. Následně je pak nutné vytvářet motivační strategie proti takovým negativním postojům. Zdroj: Businesstown - Informace z marketingu, vedení firmy, řízení, personalistiky Zobrazit přehled článků ze zdroje Businesstown