Tento seznam uveřejnil web Harvard Business Review.
Důležitost klientské péče
Udržování stávající klientely a rozvíjení aktuálních obchodních vztahů jsou jedněmi z nejlukrativnějších zdrojů příjmu. Obchodní vedoucí by proto neměl podřízené pouze učit získávat nové klienty, ale především se kvalitně starat o ty současné.
Hodnota vs. cena
Až příliš klientů nezná rozdíl mezi cenou a hodnotou produktu. A bohužel tento rozdíl nezná ani řada obchodníků. Vedoucí obchodního týmu musí proto své podřízené naučit především efektivně klienty přesvědčovat o vysoké hodnotě produktu předtím, než uvedou jeho cenu.
Originalita
Dobrý obchodník musí být originální, upřímný a trochu netradiční. A vedoucí nesmí po podřízených chtít, aby všichni byli stejní, ale musí se naučit naopak poporovat jejich unikátnost a dobré, originální vlastnosti.
Organizace práce
I zdánlivě tak jednoduché věci, jako jsou určování priorit úkolům, boj proti prokrastinaci a organizace času, jsou často velkými výzvami pro pracovníky, díky kterým nejsou v práci tak efektivní, jak by mohli být. Vedoucí by se tedy měl věnovat svým podřízeným i v tomto ohledu.
Získávání nových kontaktů
Získávání kontaktů na nové potenciální klienty je zásadním krokem vedoucím k úspěchu obchodníka. Nemluvíme tu pouze o kvantitě, ale také především o kvalitě. Týmový vedoucí by tedy měl věnovat čas tomu, aby naučil své podřízené, jak kontakty efektivně vyhledávat a jak používat různé zdroje.
-mm-