Tyto tipy přinesl server Business2Community.com.
Jasně nastavte komunikační procesy
V situaci, kdy se pracovníci neschází každý den všichni na pracovišti, je nutné mít jasně nastavené komunikační procesy. Komunikace se nesmí zadrhávat, jelikož není možnost si nic dovysvětlovat přímo v kanceláři. Jasně nastavte komunikační pravidla i kanály, přes které bude komunikace v rámci týmu probíhat.
Ujistěte se, že všichni vědí, co přesně mají dělat
Striktní rozdělení rolí v týmu je u týmů pracujících hybridně nebo čistě z domova ještě klíčovější než u týmů, kde všichni dochází do kanceláře. Opět totiž platí, že případné šedé zóny nebo nejasnosti v tom, kdo co má dělat, se při komunikaci na dálku vysvětlují mnohem složitěji.
Nezanedbávejte socializaci
I přestože je váš tým hybridní nebo pracuje z domova, nesmíte zanedbávat socializaci. U „remote“ týmu odpadají společné chvíle u kávovaru, na obědě nebo v kanceláři. Ale právě při těchto příležitostech si zaměstnanci mezi sebou utužují vztahy. I při práci na dálku se snažte organizovat virtuální setkávání a akce, které tým stmelují.
Během individuálních setkání se nevěnujte ničemu jinému
Setkání přes videohovory svádí k tomu, že na obrazovce počítače se budete věnovat něčemu jinému než jen člověku, se kterým mluvíte. U individuálních setkání s podřízenými by to ale byla velká chyba, jelikož to, že se hovoru plně nevěnujete, je vždy poznat. Věnujte svým podřízeným dostatečnou pozornost a při individuálních setkáních se nikdy nesnažte věnovat jiným aktivitám.
-mm-