Věnujte druhému člověku svoji plnou pozornost
Jak uvádí TED.com, pokud chcete, aby měla vaše konverzace na druhého člověka co největší dopad a abyste v něm vzbudili sympatie vůči vaší osobě (což by měly být v každém případě cíle, kterých byste se jako manažer měli snažit dosáhnout), musíte dotyčnému věnovat 100% své pozornosti. Dejte telefon stranou, nemyslete na nic jiného, buďte přítomni v daném okamžiku a dejte tak dotyčnému najevo, že vám na vaší konverzaci záleží.
Aktivně reagujte na to, co druhý člověk říká
To, že dáváte skutečně pozor, nejlépe dáte najevo tak, že budete aktivně reagovat na to, co druhý člověk říká. To znamená, že byste měli svými slovy občas shrnout myšlenku, kterou druhý člověk právě shrnul, měli byste se na tím, co zaznělo, zamýšlet a měli byste se doptávat.
Mluvte k věci a zapomeňte na „small talk“
Povrchové konverzace o ničem nikam nevedou. Zapomeňte na „small talk“ a raději odzbrojte svého podřízeného svojí upřímností. Mluvte k věci, nebojte se ani zásadních a nepříjemných témat a snažte se s druhými mít skutečně upřímné a transparentní konverzace, které nic nepřikrášlují.
Nezapomínejte na řeč těla
Pokud nebudou vaše gesta odpovídat tomu, co říkáte, podvědomě tak vzbudíte podezření u druhého člověka o tom, jestli to, co říkáte, myslíte vážně. Nezapomínejte tedy na řeč těla, doplňujte vaše promluvy vhodnými gesty a podtrhněte tak ty nejdůležitější myšlenky vaší promluvy.
-mm-