V souvislosti s řízením lidí se v poslední době hodně mluví o angažovanosti. Čteme různé rady a diskuse o tom, jak zajistit angažovanost zaměstnanců, a při tom často zapomínáme, že zaměstnanec o své angažovanosti rozhoduje sám. Naším úkolem je vytvořit mu vhodné prostředí. Znamená to nedělat zbytečné chyby, které zaměstnance o angažovanost spolehlivě připraví. Jsou to především tyto:
Neukazujete zaměstnancům smysl jejich práce
Nemluvíte o tom, jaké jsou vaše společné cíle, o co se snaží vaše firma. Svým chováním dáváte najevo, že vaši podřízení mohou být rádi, že u vás pracují.
Nenecháte zaměstnance samostatně rozhodovat
Vše musíte schvalovat osobně nebo dokonce ve spolupráci se speciálně sestavenými výbory. Jste mikromanažer a nedáváte prostor novým myšlenkám. nehledáte úkoly, které by pro vaše lidi byly výzvou, jak se něco nového naučit.
Nechválíte ani za velké úspěchy
Vaši lidé dělají práci, za kterou je platíte. Proč byste jim tedy měli říkat, že jejich práce má skvělé výsledky, které se prokazatelně odrážejí na ekonomických výsledcích firmy?
Znemožňujete zaměstnancům, aby spolu mluvili
Říkáte si, že když spolu nebudou mluvit, nebudou se firmou šířit žádné fámy a drby. To je ale velmi naivní. I když své lidi donutíte mlčet a pracovat, o čem myslíte, že budou mluvit o pauzách?
-kk-