4 hnací síly transformace (1/3): Optimalizace produktu a zákaznické cesty

Není snadné přetavit technologické průlomy ve srovnatelně významné průlomy v růstu produktivity a výkonnosti.

Globálně se dá říci, že dnes potřebujeme zvýšit produktivitu alespoň o 20 %. Často je však problémem to, že investice do nových technologií jsou příliš vysoké, zatímco investice do schopností a dovedností zaměstnanců zůstávají neúměrně nízké.

Technologie pak nepřinesou tolik užitku, kolik by mohly. Musejí být zaváděny rozumně a ruku v ruce s širší transformací toho, jak fungují celé firmy.

Ilustrační snímek

I přes tuto nesnáz se však podívejme na to, co předpovídá společnost McKinsey o prvních 2 hnacích silách této transformace.

Produkt

Některé společnosti musejí začít navrhovat produkty efektivněji a také zlepšit jejich umisťování na trh. Pokročilá analýza zkombinovaná s lepším designem pomůže vytvořit znatelnou hodnotu v této oblasti.

Design výrobku je dnes nezbytný pro odlišení se, protože produkty jsou obvykle stejné co do funkčnosti. Nejnovější přístup k designu bude o využívání dat a sofistikovaných pokročilých analýz. Ty poskytnou důležitá zjištění ohledně nákladů a možných vylepšení.

Například počítačové nástroje pro vytváření designu, spojené s velkým množstvím dat z různých zdrojů, pomohou firmám navrhovat výrobky s maximální ziskovostí při minimální potřebě úsilí.

Zákaznická cesta

Pohled štíhlého (lean) managementu už byl aplikován i na zákaznickou cestu v mnoha společnostech. Nyní nám digitální technologie a agilní procesy umožňují provádět změny mnohem snáz a zároveň rychleji. Změny můžeme škálovat a jejich dopad je tak větší. Do budoucna to bude hlavně o technologiích a procesech, které budou zlepšovány za pomoci digitálních nástrojů.

Jeden pojistitel například snížil čas potřebný k uvedení nových produktů na trh z 18 měsíců na pouhé 3 měsíce.

Jedna globální finanční instituce výrazně transformovala zákaznickou cestu (dokonce celých 80 % interakcí se zákazníky). Rychlejší rozhodování, ochota rychle testovat a také revidovat umožnily této finanční instituci znatelně vylepšit zákaznickou zkušenost. A konverze v prodejích se následně zvýšily o 4 až 8 %.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Články v sérii

Aktuální

4 hnací síly transformace (1/3): Optimalizace produktu a zákaznické cesty

Aktuální

4 hnací síly transformace (3/3): A co lidé?