4 chyby, které dělají manažeři při snaze vylepšit výsledky svého týmu

Chcete, aby váš tým byl efektivnější a produktivnější? Aby vykazoval méně chybovosti, byl inovativnější a dosahoval celkově lepších výsledků? Pak se musíte vyvarovat čtyř nejčastějších chyb, které dělají manažeři, kteří se snaží motivovat svůj tým a vylepšit jeho výsledky.

Ilustrační snímek

Tyto chyby přinesl server Forbes.

Chyba č. 1: Chtít po zaměstnancích dodržování pravidel, která sami nedodržujete

Dobrý manažer, který chce inspirovat své podřízené, nemůže kázat vodu a pít víno.

Nedělejte tuto chybu a buďte příkladem pro ostatní. Principy, které po ostatních požadujete a které byste u nich chtěli vidět, musíte především dodržovat vy. Jestliže budete po ostatních něco chtít, ale sami se svými radami nebudete řídit, nemají vaše požadavky šanci na úspěch.

Chyba č. 2: Trestání za chyby

Pokud budete podřízené za chyby trestat, nikdy nebudou inovativní, budou se držet ve své komfortní zóně a nebudou se posouvat dál.

Vytvořte bezpečné a pozitivní pracovní prostředí tím, že budete oceňovat snahu a tvrdou práci zaměstnanců a že je budete podporovat v jejich iniciativě zkoušet nové věci a postupy. To samozřejmě znamená, že je nebudete trestat i za chyby nebo nevydařené kroky. Naopak, naučte je poučovat se z chyb a vítat drobná pochybení jako příležitost k osobnímu růstu.

Chyba č. 3: Mikro-management

Mikro-manažer je někdo, kdo hlídá každý drobný detail práce svých podřízených a diktuje jim, co mají přesně dělat.

Dejte svým pracovníkům určitý prostor dělat věci po svém. Nikdo nemá rád, když mu neustále nadřízený stojí za zády a kontroluje jeho každý krok. I když to možná se snahou řídit zaměstnance i v drobných úkonech myslíte dobře, musíte jim dát možnost dělat si věci podle sebe.

Chyba č. 4: Nespravedlivé odměňování pracovníků a netransparentní jednání

Netransparentní a zákulisní jednání, protekce některých podřízených nebo nespravedlivé odměňování jednotlivých pracovníků. To vše povede k tomu, že se svůj tým nakonec znepřátelíte.

Buďte spravedliví, nikomu nenadržujte a oceňujte skutečně dobře a tvrdě odvedenou práci. To se týká i finančního hodnocení. Pokud nebudete motivované a dobře pracující zaměstnance dostatečně a spravedlivě odměňovat, velmi brzy svoji motivaci ztratí.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com