3 způsoby, jak vylepšit vaše konverzace s podřízenými

Vztahy na pracovišti se budují především skrze efektivní a empatickou komunikaci. Ať už jde o běžný hovor nebo náročnější debatu, zde jsou tři jednoduché, ale účinné tipy, jak povznést konverzace s vašimi podřízenými na vyšší úroveň.

Ilustrační snímek

Projevte opravdový zájem

Web INC.com uvádí, že naslouchání je základní stavební kámen dobré konverzace. Používejte výrazy jako „Rozumím“ nebo „Aha, zajímavé“. Také se doptávejte nebo odpovídejte tak, že formulujete jinými slovy to, co dotyčný řekl, abyste si ověřili, že jste správně porozuměli. Tím ukážete, že doopravdy nasloucháte a že nečekáte jen na to, abyste mohli mluvit vy. Tento přístup vytváří atmosféru respektu a otevřenosti, která pomáhá snižovat případné napětí nebo nejistotu.

Najděte společnou řeč

I ve chvíli, kdy se vs podřízeným neshodnete, vždy byste se měli snažit najít společnou řeč – zaměřte se tedy na nějaký společný cíl, pracovní úkol nebo směr, kterým se má tým vydat. Je v pořádku, když máte s podřízeným rozdílné názory a něco si vyříkáváte. Vždy se ale občas snažte konverzaci uklidnit a ujistit všechny účastníky konverzace, že vám jde o společné dobro.

Buďte pozitivní a vyjadřujte se přátelsky

Pozitivní tón a kladné vyjadřování dokáží hotové divy. Vyhněte se frázím typu „Tohle nepůjde“ a zkuste spíše formulace jako „Zkusme se na to podívat z jiné strany“. Pozitivním přístupem umožníte v konverzaci lépe dosáhnout kompromisu a také budete působit jako jakási klidná síla v rámci vašeho týmu. Pamatujte, že naše komunikační návyky se snadno přenáší na druhé, takže optimismus v řeči může podpořit pozitivitu i na straně podřízených.



-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com