Často se píše o tom, jak mohou zaměstnanci zapůsobit na své zaměstnavatele. Podívejme se však nyní na to, jak mohou naopak zaměstnavatelé udělat dobrý dojem na své zaměstnance.
Někteří zaměstnavatelé se chovají, jako by se na své zaměstnance báli zapůsobit. Většinou jsou to ti, kteří obviňují zaměstnance ze všech pracovních problémů. Důležité je však vědět, že umět zapůsobit na zaměstnance znamená získat z jejich strany větší oddanost a dosáhnout vyšší produktivity.
- Poslouchejte své lidi. Znamená to snažit se pochopit jejich názory a zapojit do toho vlastní úsilí. Naslouchání také vyžaduje čas. Lidem totiž chvíli trvá, než zformulují své myšlenky. V opačném případě se připravujete o drahocennou důvěru a místo energie zaměstnanců nastoupí apatie.
- Uznávejte jejich přispění. Kromě aktivního naslouchání uděláte na zaměstnance pozitivní dojem i tím, dokážete-li uznat jejich úsilí. Lidé chtějí vědět, že jejich práce je důležitá, potřebná a hodnotná. Zásadní je upřímnost. Váš projev uznání jinak nebude mít žádnou hodnotu. Důležité je také načasování a správný výběr místa.
- Buďte jejich advokátem. Zaměstnanci chtějí, aby se jejich zaměstnavatelé zajímali o kvalitu práce, kterou dělají, a to, jak svou firmu reprezentují. Pokud se o ně nezajímají, stejně přistupují i oni k nim. Snažte se proto zjistit, co vaši zaměstnanci chtějí a pomáhejte jim toho dosáhnout.
-kk-