Řada obchodníků má výbornou znalost svého odvětví. Když však přijde na vytváření prezentací za účelem uzavírání obchodů, často selhávají. Jak tedy vytvářet prezentace, aby nadchly vaše klienty?
- V jednoduchosti je síla. Příliš složitá prezentace zastíní myšlenky, které chcete prosadit. Publikum zůstane zmatené – a zmatenost většinou vede k nečinnosti. Ujistěte se proto, že sdělení vaší prezentace je správně zacílené a nevzdalujte se od hlavní myšlenky.
- Měli byste znát svou látku. Chcete-li být pro potenciální zákazníky důvěryhodní, musíte opravdu znát své téma. Příliš časté hledání v poznámkách, dlouhé pauzy v řeči či žádání publika o radu vysílá signál, že nevíte, co děláte. Pokud to nevíte vy, těžko to bude vědět klient. Potřebujete proto hodně cvičit.
- Praxe, praxe, praxe. Praxí se rozumí vytváření a předvádění celých prezentací. V rámci přípravy si proto necvičte jen určité části, ale celou prezentaci, jako byste přednášeli doopravdy. Zajistěte si také stejné vybavení.
Dobré prezentace nejsou věda, vyžadují však dobrou přípravu.
-kk-