Tyto tipy přinesl server Entrepreneur.com.
Problémy nezametávejte pod koberec. Naopak, mluvte o nich.
Prvním krokem je vůbec otevřít téma problémů. Pro řadu manažerů (i podřízených) je jednodušší zkrátka problémy ignorovat, nemluvit o nich nebo je automaticky a zkratkovitě řešit tak, jak se řešily vždycky. Úkolem manažera je přimět podřízené, aby o problémech více přemýšleli. A proto je nutné toto téma otevřít, začít se o problémech otevřeně bavit, diskutovat možná řešení a nesrážet podřízené za to, že si s jejich řešením třeba neví rady.
Dejte podřízeným dostatečné pravomoci i svobodu.
Bez dostatečných pravomocí a určitého manévrovacího prostoru se podřízení nikdy nemohou naučit řešit problémy sami. Ujistěte se, že vaši podřízení mají všechny potřebné nástroje k tomu, aby se mohli sami rozhodovat a přicházet s novými řešeními. Stejně tak se ujistěte, že se nedopouštíte mikro-managementu a že podřízeným do jejich rozhodování příliš nemluvíte.
Vytvořte strukturovaný systém, který vašim podřízeným při řešení problémů pomůže.
Lepší řešení problémů ze strany vašich podřízených můžete podpořit i tak, že jim poskytnete jakési manuály, jak se v určitých situacích zachovat. To platí především v případě, že se jako tým setkáváte s podobnými, opakujícími se problematickými situacemi. V takovém případě můžete vytvořit osnovy řešení – jakési rutiny – které mohou vašim podřízeným při rozhodování pomoct a které mohou v případě potřeby na základě vlastních zkušeností posléze vylepšovat nebo upravovat.
-mm-