Podle serveru fastcompany.com byste měli znát následující nejčastější mýty, které vedou manažery k povyšování nesprávných lidí nebo správných lidí ve špatnou dobu.
1. O nic nejde
Manažeři si mohou myslet, že povýšení je jen jakási nálepka, protože povýšený zaměstnanec často dělá totéž, co dělal před povýšením. I když to může být pravda, problém je v tom, že povýšený zaměstnanec to tak většinou vnímat nebude.
Bude novou roli brát vážně a sdílet své povýšení se všemi okolo včetně vašich klientů. To může ve výsledku poškodit vás všechny. Než tedy někdo z vašich podřízených dostane nový pracovní titul, ujistěte se, že vše dobře chápe.
2. Nepřipravený zaměstnanec se vše naučí sám
Nejjednodušší je povýšit zaměstnance, kterému se skvěle daří v současné práci. Pokud však dotyčný není připraven na vedoucí roli, velmi brzy selže. Větší odpovědnost, tlak a nástup kritiky namísto pochval, na které byl dosud zvyklý, snadno takového zaměstnance zlomí.
3. Povýšení je lepší, než aby zaměstnanci odešli
K povýšení může docházet i ze strachu z odchodu zaměstnanců. V případě povýšení někoho schopného, to může být správné řešení, pokud vám však odcházejí dobří lidé a zbývají jen průměrní či podprůměrní, nabízet těmto lidem povýšení, aby zůstaly, je krok špatným směrem. S růstem odpovědnosti se jejich výkony nijak nezlepší.
Pokud už jste udělali chybu a povýšili někoho nesprávného, můžete mu nabídnout školení. To však musí vycházet z jasně definovaného profilu dané pracovní role a vymezených předpokladů úspěchu v této roli.
Zásadní je také zpětná vazba. Povýšený zaměstnanec musí vědět, co dělá dobře a co špatně. Pokud selžou tréninky i osobní schůzky za účelem sdílení zpětné vazby, je na místě přesunout dotyčného jinam.
-kk-