3 klíče k úspěchu v podnikání, které mi předal dědeček

Úspěšná konzultantka a majitelka marketingové společnosti Creative Concepts & Copywriting LLC Michele Pariza Wacek přináší léty prověřené recepty od svého 96letého dědečka, který byl sám úspěšným podnikatelem v úplně jiném oboru.

1. Mít štěstí je nakažlivé

Zní to asi neuvěřitelně, ale šlo zřejmě o způsob myšlení. Pokud si myslíte, že budete mít peníze, získáte je. Pokud věříte, že s financemi budou problémy, pak určitě přijdou.

2. Být součástí velkých myšlenek umožňuje růst podniku

Dědeček tomu tedy říkal jinak – třeba poflakování se s přáteli a kolegy, chození do hospody apod. Je to dobrý příklad toho, jak lidé, s kterými se stýkáte, ovlivňují vaše výsledky.

Další zajímavostí je, že úspěšní lidé zůstávali součástí dědečkovy skupiny. Neúspěšní postupně odpadali a nahradili je noví, také úspěšní. Zkrátka lidé velké mysli mají tendence prosazovat se.

3. Poznejte své silné stránky a využívejte je

Ani tohle děda takhle přesně neříkal, ale přesně tohle dělal. Uměl třeba dobře smlouvat o ceně a neustále toho využíval – nejen v podnikání. Obzvlášť si to užil, když třeba v hotelu domlouval stravu zdarma a za ním stála na recepci dlouhá fronta. Pochopitelně ji získal.

Co si z toho odnést? Dědeček nikdy nešel na žádné školení osobních dovedností nebo prodejních technik. Přesto došel k mnoha závěrům shodných s těmi, které se vyučují. V první řadě musíte na úspěch naladit svou mysl. Zkuste to tedy podle dědečka: Pokud chcete být úspěšní, začněte s překážkami, které jsou ve vaší hlavě.

-th-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How