Učitel by se neměl tolik soustředit na svou osobu a na to, co bude říkat, ale na to, co budou studenti v dané hodině dělat. Měl by také mít přehled o tom, co kdo již umí a co se potřebuje naučit. Studenti také vycítí, zda se vyučující o téma opravdu zajímá. Učitel by měl také stanovit cíle a vysvětlit, proč studenty potřebuje konkrétní látku naučit.
Dále platí, že by si učitel neměl dělat patent na rozum a klidně na složitou otázku odpovědět „To nevím.“ Důležité body by měl zopakovat. Také by měl svými otázkami inspirovat studenty k hledání odpovědí a k zamyšlení se nad tématem. Učitel by měl také umět naslouchat a z odpovědí studentů si udělat obrázek o tom, jak mají uspořádané myšlenky a úvahy o tématu.
Je také prokázáno, že člověk se nejvíce naučí tehdy, když může sám někoho učit. Učitel by měl proto podporovat spolupráci studentů ve třídě.