13 tipů, jak se zlepšit v práci v roce 2013

Ilustrační snímek

Vstoupili jste do nového roku s přáním zlepšit se ve své práci? Pak se můžete inspirovat tipy serveru Forbes.com, na co se zaměřit.

1. Předvídejte potřeby svého oddělení

Hledejte příležitosti, jak by se vaše oddělení mohlo zlepšit. To, co můžete udělat sami, udělejte.

2. Více komunikujte se šéfem

Čím více spolu budete komunikovat, tím více se o sobě dozvíte z pracovního i osobního hlediska. Tím lépe se vám také bude společně pracovat.

3. Myslete pozitivně

Věřte si a věřte své práci. Vnímejte problémy jako zajímavé výzvy.

4. Sledujte, co se děje ve vašem odvětví

Váš obor se neustále vyvíjí a vy byste měli s ním. Nové trendy se dozvíte v odborných časopisech, na internetu, prostřednictvím profesních organizací nebo konferencí.

5. Přicházejte s řešeními

Snažte se neoslovovat své nadřízené jen s problémy, ale rovnou navrhovat i řešení.

6. Najděte si ve firmě mentora

Rozhlédněte se kolem sebe a vyberte si někoho, koho respektujete a od koho byste se chtěli učit. Nemusíte jej přímo oficiálně žádat, aby byl vaší mentorem, stačí udržovat kontakt a dívat se.

7. Rozvíjejte své komunikační dovednosti

Snažte se být maximálně otevření a nebojte se konfrontací.

8. Nezapomínejte sami na sebe

Jste-li neustále vyčerpaní a dáváte si nereálné cíle, zpomalte. Uvidíte, že tím prospějete sami sobě i svému okolí.

9. Nabídněte se jako dobrovolník jiné obchodní jednotce

Pokud se vám naskytne příležitost pracovat na zvláštním projektu v jiné obchodní jednotce, využijte ji. Práce s jinými týmy vám rozšíří obzory o fungování firmy a lidech v ní.

10. Vnímejte širší kontext své práce

Všímejte si nejen toho, co děláte vy, ale i toho, co dělají vaši kolegové a nadřízení. Čím lépe pochopíte širší kontext své práce, tím lépe ji budete moci vykonávat a také tím získáte lepší pozici pro případné povýšení.

11. Neustále se vzdělávejte

Najděte si oblasti, ve kterých se chcete rozvíjet a začněte – ať už s pomocí zaměstnavatele nebo bez.

12. Naučte se ptát

Nebojte se ptát na to, co vás v práci zajímá. Když tím vyvoláte další otázky, tím lépe.

13. Dodržujte veškeré své sliby

Plňte své závazky v odpovídající kvalitě, v rámci určeného časového rámce a rozpočtu. Zní to sice samozřejmě, ale sami jistě víte, jak obtížné to někdy je. Udržet si pověst spolehlivého člověka je přesto zásadní.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com