10 způsobů motivace zaměstnanců napříč odvětvími

Existuje a stále vzniká spousta manažerských trendů, které říkají, že nejlepším způsobem motivace lidí je tohle, nebo tamto, nebo ještě něco dalšího.

Každý podnik však vznikne díky nějakému, mnohdy úplně ztřeštěnému, nápadu, který se ukáže jako výnosný, a z něhož pak okolo osoby podnikatele vznikne jedinečná firemní kultura. Z ní vyplynou hodnoty, které motivují zaměstnance dané firmy. Co platilo za Steva Jobse v Applu, by nefungovalo ve Facebooku Marka Zuckerberga.

Přesto všechno lze vypozorovat několik věcí, které fungují všude. Podívejme se, o čem je řeč:

  1. Ukázka nekompromisní pracovní etiky. Neboli vedení příkladem.
  2. Uvedení lidí do komplexního problému. Každý chce být součástí velké věci a vidět, že na jejich „podílu“ práce záleží.
  3. Osobní zodpovědnost manažera. Jedině pokud je tato jasně patrná, můžete chtít odpovědnost i po podřízených.
  4. Poskytování upřímné zpětné vazby v reálném čase. Pozitivní i negativní.
  5. Vyzdvihování úspěchu zaměstnance a spoluodpovědnost za jeho neúspěchy.
  6. K provedení úkolu jim poskytněte vše, co potřebují. Věcnou podporu, školení, ale i čas a vedení.
  7. Předání maxima zodpovědnosti, kterou mohou unést. Tj. dejte laťku dost vysoko. Lidé ze své přirozenosti chtějí něco dokázat.
  8. Komunikace. Buďte otevření, ale nezatěžujte je informacemi zejména tehdy, když jsou důvěrné a vůbec by je slyšet neměli.
  9. Buďte flexibilní, ale ne za cenu omezování efektivity týmu. Prioritou je splnění týmového cíle, ale každý ho může dosáhnout jinak.
  10. Lidský přístup. Projevujte empatii, skromnost a smysl pro humor.

 

-th-

 

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch