10 tipů, jak zatočit s prokrastinací

Ilustrační snímek

Všichni to občas děláme, někteří méně, někteří více. Přijdeme do práce, dáme si kávu, podíváme se na soukromý e-mail a na zpravodajství, a to vše s plným vědomím toho, že nás čeká ten den ještě spousta práce. Pokud se tak ale děje často a z podobného jednání se stává rutina, může nastat skutečný problém, který ovlivní vaši pracovní morálku i celkový výkon.

Jak trávit čas v práci efektivně, více toho stihnout a neodkládat své povinnosti? Zkuste následující tipy zveřejněné na síti LinkedIn.

1. Proč prokrastinujete?

Snažte se pochopit, proč vlastně odkládáte svou práci. Prokrastinace může být totiž pouhým symptomem a řešení problému se nachází jinde. Je práce příliš? Nebaví vás? Bojíte se neúspěchu?

2. Odměňte se

Odměňujte se za splněné úkoly. Dodržujte však v odměňování disciplínu a vymyslete si takové odměny, kvůli kterým se skutečně budete snažit.

3. Obklopte se pracanty

Nic není tak motivující, jako pohybovat se mezi lidmi, kteří jsou své práci oddaní, dělají jí s elánem a pracují tvrdě. Obklopte se lidmi, kteří vás svým přístupem vybičují ke stejnému tempu práce.

4. Připomínejte si, co můžete ztratit

Mějte pořád na mysli, co zlého se stane, pokud práci nestihnete dodělat nebo projekt nebude úplný. Tohoto „strašáka“ si můžete napsat i na viditelné místo a mít ho tak stále na očích.

5. Zjistěte, co vás prokrastinace stojí

Sedněte si nad tím, jak dlouho denně v průměru prokrastinujete a kolik tím ztrácíte peněz a času. Tato čísla si pak vybavte ve chvíli, kdy budete mít tendenci opět práci odkládat.

6. Vytvořte si seznam úkolů

Pište si seznam úkolů na každý den.

7. Určete si priority

Abyste neztratili své cíle z dohledu, určete si priority, na kterých budete tvrdě pracovat. Tyto priority si můžete pro lepší ilustraci a zapamatování sepsat.

8. Sestavte časový rozvrh jednotlivých úkonů

Před tím, než na jakémkoliv úkolu začnete pracovat, si určete, kolik na tomto úkolu můžete a hodláte strávit času, a tento čas se pokuste za každou cenu dodržet.

9. Rozdělte si práci na menší části

Velké projekty, které vás svou zdlouhavostí a mohutností děsí, si rozdělte na více kroků a na jednotlivé drobné úkony, které se vám potom budou snadněji překonávat.

10. Nebojte se, že něco zkazíte

Často má člověk před projektem tendenci jej odkládat, protože se instinktivně bojí, že se mu nepodaří. Pamatujte však, že nedělat nic je ta nejhorší možná varianta.

-mm-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse