Tento seznam přinesl server Business Matter a obnáší deset poznatků o řeči těla, na které byste neměli zapomínat, ať už mluvíte s podřízenými, s kolegy, obchodními partnery nebo třeba s vedením firmy.
Oční kontakt
Udržujte stálý oční kontakt, pouze při přemýšlení nad odpovědí by měly vaše oči těkat do strany.
Rovné držení těla
Dejte si pozor na svůj postoj - ramena dozadu, hlava vzhůru, hrudník vypnutý. Ukazujete tak sebevědomí.
Zrcadlení
Získejte si přízeň člověka, se kterým mluvíte, a to tím, že budete používat stejná gesta jako on. Povědomě vám tak bude více důvěřovat.
Žádné křížení paží
Paže nechte nejlépe podél těla. Nekřižte je před sebou, protože toto gesto značí odcizení.
Gestikulace
Při mluvení gestikulujte a používejte ruce jako vizuální znázornění toho, co říkáte.
Nedotýkejte se obličeje.
Pokud si během mluvy šaháte na krk, obličej nebo uši, dáváte tím najevo nervozitu, zatajování nebo vyloženou lež. Nejlepší je se během schůzky vůbec hlavy nedotýkat.
Přiměřeně pevný stisk ruky.
Stisk ruky byste měli mít pevný a sebevědomý, ne však příliš.
Kývání hlavou.
Během toho, co druhý člověk mluví, kývejte hlavou. Podpoříte ho a dáte mu tak najevo, že jej posloucháte.
Snažte se příliš nemrkat.
Příliš časté mrkání je známkou nervozity a nejistoty. Snažte se tedy omezit vaše mrkání.
Pište si poznámky.
Zapisováním si poznámek během hovoru dáváte druhému najevo, že informace, které vám konverzace přináší, považujete za důležité.
-mm-