Mezinárodně uznávaný odborník na krizové řízení firem Larry Barton shrnuje ve své nové knize s názvem CRISIS LEADERSHIP NOW: A Real-World Guide to Preparing for Threats, Disaster, Sabotage, and Scandal (McGraw Hill Professional, 2008) rady, jak postupovat v současné ekonomické situaci.
Obrací se na lidské zdroje, kterým připomíná, že budou dotazovány na platy, benefity a obecné záležitosti řízení lidského kapitálu, o kterých dosud nemusely uvažovat. Oddělením lidských zdrojů proto doporučuje, aby hledaly odpovědi na následujících deset otázek zaměstnanců.
- Jak dlouho bude vaše zařízení zavřené?
- Jak dlouho budu mimo zaměstnání?
- Budu pobírat plat v období pozastavení provozu?
- Budu dostávat své benefity v období pozastavení provozu? Pokud ano, jak dlouho?
- Jak mi bude vyplácena mzda, když nebudu přítomen na pracovišti?
- Jak chcete komunikovat se zaměstnanci, jestliže firemní komunikační infrastruktura nefunguje kvůli přerušení provozu? Nemám například přístup na internet.
- Podniknete disciplinární kroky proti zaměstnancům, kteří se nedostaví do práce kvůli tomu, že musejí řešit dopady krize doma?
- Bude má práce v ohrožení, když ztratím možnost cestovat do práce (kvůli rozbitému vozu, omezení veřejné dopravy apod.)?
- Mám zdravotní problémy (např. nemocné srdce, těhotenství) a stres z docházení do práce v současné době může ohrozit mé zdraví. Co mám dělat?
- Chystáte se přesouvat dlouhodobé zaměstnance z jednoho firemního zařízení do druhého?
-kk-