Workoholici vidí v time managementu cestu, jak zvládat více práce. Správné řízení času má však pomáhat k tomu, abyste svou práci zvládali rychleji a mohli trávit více času s blízkými lidmi a nepracovními aktivitami, které vás baví.
- Začněte nejdůležitějším úkolem. Úspěšní lidé začínají velkými úkoly a menší odkládají na později nebo se jimi již vůbec nezabývají.
- Zajistěte si vhodné pracovní prostředí a vybavení. Na většinu věcí byste měli dosáhnout, aniž byste vstávali od pracovního stolu.
- Plánujte svůj den dopředu. 10 procent svého času, který strávíte plánováním, vám ušetří 90 procent času, který věnujete výkonu svých úkolů. Vytvořte si vlastní systém zaznamenávání úkolů a myšlenek, které vás napadají.
- Jakmile začnete, vydržte až do konce. Při plnění úkolů se nenechte vyrušovat. Dlouhodobé úkoly si rozdělujte do menších částí, kterým se můžete věnovat vcelku.
- Zálohujte a chraňte svá data. Provádějte pravidelné kontroly svého počítače a důležitá data si zálohujte na externích discích.
- Kupte si přenosný počítač. Pokud si nemůžete vzít dovolenou, osvěžte svou mysl prací na čerstvém vzduchu.
- Kategorizujte svou práci. Rozdělujte si úkoly do kategorií podle důležitosti - od těch, jejichž nesplnění by mělo závažné důsledky, až po ty, které lze zcela vynechat.
- Nenechte se řídit komunikačními nástroji. Při práci na důležitých projektech se nenechte vyrušovat mobilním telefonem nebo e-maily.
- Spojujte malé úkoly dohromady. Menší úkoly se snažte dělat každý den ve stejnou dobu.
- Učte se při jízdě automobilem. Čas strávený dojížděním pro vás nemusí být ztracený. Můžete poslouchat výukové nahrávky.
-kk-