Jak přiznat chybu a jít dál

Ilustrační snímek

Chyby se stávají a zrovna dnes se stala vám. Je to závažný problém a musíte jej oznámit svému nadřízenému. Taková situace není nic příjemného, lze ji však zvládnout, aniž byste poškodili svou další kariéru u firmy. Mějte na paměti, že chybu je třeba o nejdříve napravit, nikoli co nejdéle skrývat. Zhluboka se nadechněte a inspirujte se následujícími doporučeními.

Správný čas a místo

Ano, je třeba jednat co nejdříve. To však neznamená začít sdělovat šéfovi špatné zprávy hned jak vyjde z výtahu nebo když jedná s klienty. Domluvte si schůzku na konkrétní čas a nezapomeňte říci, že se jedná o neodkladnou věc. Už tím dáte najevo, že celou věc berete vážně.

Důkladná příprava

Váš šéf bude chtít vědět, proč se stala daná chyba. Připravte si informace o tom, kde přesně došlo k pochybení nebo alespoň možnosti, jak tuto skutečnost co nejrychleji zjistit.

Jasně a stručně

Krátce popište problém a jeho dosah. Buďte co nejpřesnější a nesnažte se skrývat, co by stejně vyšlo najevo. Nikoho neobviňujte ani nepropadejte silným emocím.

Možnosti řešení

Nemyslete si, že sdělením problému nadřízenému vaše role končí. Naopak. Ukažte, že jste již podnikli nějaký krok k nápravě situace a popište, jaké další kroky navrhujete. Buďte co nejkonkrétnější v tom, jak dlouho budou jednotlivá opatření trvat a co přinesou.

Krátká omluva

Přílišné omlouvání vám může uškodit. Omluvte se stručně a pak se již soustřeďte na možnosti řešení situace a další pozitivní věci. Sypání popela na hlavu nic nevyřeší.

-kk-

Zdroj: QuickBase Blog - The Fast Track - manažerský blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje QuickBase Blog - The Fast Track