Chyby se stávají a zrovna dnes se stala vám. Je to závažný problém a musíte jej oznámit svému nadřízenému. Taková situace není nic příjemného, lze ji však zvládnout, aniž byste poškodili svou další kariéru u firmy. Mějte na paměti, že chybu je třeba o nejdříve napravit, nikoli co nejdéle skrývat. Zhluboka se nadechněte a inspirujte se následujícími doporučeními.
Správný čas a místo
Ano, je třeba jednat co nejdříve. To však neznamená začít sdělovat šéfovi špatné zprávy hned jak vyjde z výtahu nebo když jedná s klienty. Domluvte si schůzku na konkrétní čas a nezapomeňte říci, že se jedná o neodkladnou věc. Už tím dáte najevo, že celou věc berete vážně.
Důkladná příprava
Váš šéf bude chtít vědět, proč se stala daná chyba. Připravte si informace o tom, kde přesně došlo k pochybení nebo alespoň možnosti, jak tuto skutečnost co nejrychleji zjistit.
Jasně a stručně
Krátce popište problém a jeho dosah. Buďte co nejpřesnější a nesnažte se skrývat, co by stejně vyšlo najevo. Nikoho neobviňujte ani nepropadejte silným emocím.
Možnosti řešení
Nemyslete si, že sdělením problému nadřízenému vaše role končí. Naopak. Ukažte, že jste již podnikli nějaký krok k nápravě situace a popište, jaké další kroky navrhujete. Buďte co nejkonkrétnější v tom, jak dlouho budou jednotlivá opatření trvat a co přinesou.
Krátká omluva
Přílišné omlouvání vám může uškodit. Omluvte se stručně a pak se již soustřeďte na možnosti řešení situace a další pozitivní věci. Sypání popela na hlavu nic nevyřeší.
-kk-