- E-maily posílejte v textovém formátu. I když e-maily vytvořené pomocí HTML vypadají atraktivněji, často je zachytí antispamové filtry. - Signatura by neměla být delší než čtyři řádky. Měla by příjemci nabídnout možnosti kontaktování odesílatele jinou cestou než elektronickou poštou (jméno, název firmy, telefon, webová stránka). - Používejte běžné formáty souborů pro přílohy, aby příjemci neměli problém s otevíráním (txt, jpg/gif, pdf, doc, xls). - Zprávu rozčleňte na krátké odstavce o délce do 50 slov pro zajištění maximálně pohodlného čtení. - Nerozesílejte nevyžádané prodejní informace a komerční zprávy. - V textu co nejčastěji používejte druhou osobu množného čísla (vy, váš). Personalizací zprávy dáte příjemci najevo, že přemýšlíte specificky o něm. - Kontrolujte pravopis a gramatiku. Menší typografická chyba se v dlouhém e-mailu ztratí, více pravopisných či gramatických chyb už ale svědčí o neprofesionalitě. - Na všechny e-maily odpovídejte do 48 hodin. I když nedokážete do té doby danou záležitost vyřešit, informujte odesílatele, že na tom pracujete.