S obrovským rozvojem informací na internetu vznikl i požadavek poskytování služeb zákazníkům, tedy obchodování. Ten bylo možné splnit díky dostupným technologiím a kvalifikovaným pracovním silám. E-komerce se tak rychle vyvíjela od modelu B2C (business to consumer) k modelu B2B (business to business). V současné době hovoří autorka článku o nově nastupující fázi vývoje internetu a s ním i e-komerce – distribuční fázi. Internet představuje kanál, který umožňuje naprosto nepřetržitou komunikaci se zákazníky. Počet společností, které figurují pouze na internetu se zvyšuje.
Podíváme-li se do historie elektronického obchodování, objevíme celou řadu lekcí, které nám pomohou pochopit to, co se děje v e-komerci dnešní. Mezi tyto lekce patří například samoobslužný model nebo rozšíření mezinárodního společenství a konkurence. V současné době mají podle odborníků šanci prorazit na e-trhu i menší společnosti. Budování důvěry ve značku však není na kdykoli dostupném internetu nijak jednoduché. Navíc se předpokládají i narůstající problémy v oblasti ochrany duševního vlastnictví firem nebo autorských práv. Elektronické obchodování popisuje článek ve svém závěru jako roztříštěný obchodní model. Uspět v něm mohou organizace, které budou disponovat flexibilními zdroji, a to jak lidskými, tak technickými.