Web 2.0 začíná řídit interní komunikaci

Vzpomínáte si, jak se e-mail stal komunikačním nástrojem, který přinesl revoluci do způsobu výkonu práce, ale posléze se stal tyranem nevyžádané pošty, 24hodinové práce a možností, jak se vyhnout osobnímu setkání s lidmi?

V poslední době rychle přibývá manažerů, kteří využívají nástroje Webu 2.0, jako je podcasting, nástroje typu wiki nebo sociální sítě, k interní komunikaci se zaměstnanci. Nabízí se proto otázka: Nebude se opakovat stejná historie jako v případě e-mailu a neoslabí tyto možnosti již tak oslabenou komunikaci tváří v tvář?

Aktuální výzkum konzultační společnosti Watson Wyatt oslovil 181 velkých zaměstnavatelů, z nichž přibližně čtvrtina používá sociální sítě a asi pětina podcasting v rámci svých intranetů. Stejné procento oslovených firem využívá pro interní komunikaci blogy a asi 15 % nástroje typu wiki.

Většině oslovených manažerů tento způsob komunikace vyhovuje. Mezi zaměstnanci je oblíbená především u nejmladší generace, tzv. Generace Y, která chce v práci využívat moderní komunikační zařízení. Pokud to zaměstnavatel neumožňuje, riskuje jejich ztrátu.

Watson Wyatt shrnuje, že přechod k nástrojům Webu 2.0 je nevyhnutelný. I když současná ekonomická situace může tento vývoj brzdit, jakmile si firmy uvědomí, že jde o silné komunikační nástroje, objem jejich používání poroste ještě více. Zda je však pro manažery lepší komunikovat se zaměstnanci pomocí chatu namísto osobně, nelze dosud říci. To ukáže budoucnost.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues