I když firmy začínají pociťovat zvýšený zájem zaměstnanců o moderní nástroje Webu 2.0, které používají doma, manažeři IT stále pochybují o tom, že většina z nich může být pro firmy hodnotná. Upozornil na to aktuální výzkum mezinárodní společnosti Forrester Research.
Podle zprávy Forrester TechRadar for Information and Knowledge Management Pros: Enterprise 2.0 se zatím efektivně využívají pouze dva tyto nástroje – sociální sítě a wiki (weby či hypertextové dokumenty, které umožňují uživatelům přidávat a měnit stávající obsah). Miniaplikace (widgets), webové aplikace kombinující data z více zdrojů do jednoho celku (mashups), blogy, RSS a fóra se těší průměrnému úspěchu. Mikroblogy, technologie pro předvídání poptávky na trhu, sociální záložky nebo podcasting však pronikají do firem jen minimálně.
Nástroje typu wiki se již osvědčily jako efektivní více než ostatní nástroje Webu 2.0. V oblasti sociálních sítí se očekává úspěch v rámci firem zejména proto, že roste zájem uživatelů o více informací o kolezích, kteří vytvářejí a používají obsah firemních informačních systémů. Ostatní nástroje zatím nelze efektivně propojit s náplní práce zaměstnanců.
-kk-