Výzkum: Manažeři jsou na pokraji vyhoření v důsledku vedení lidí na dálku (2/2)

prvním dílu článku jsme předložili závěry výzkumu Global Leadership Forecast Survey od DDI, který poukazoval na vysoké procento nepřipravenosti a vyčerpání manažerů pro práci ve virtuálním prostředí.

V tomto článku se zaměříme na posílení dovedností důležitých pro virtuální leadership pro budoucí přežití organizací i lídrů samotných.

Ilustrační snímek

Podle průzkumu generální ředitelé uznávají, jak nepřipravené jsou jejich organizace, aby zvládly výzvy vzdáleného pracoviště. Proto je potřeba, aby organizace, a zejména vedoucí pracovníci, posilovaly své schopnosti virtuálního vedení. Následující kroky mohou pomoci:

Poskytněte správné nástroje

Zajistěte, aby členové týmu měli pro svou práci ty správné nástroje. Skutečně každý rozumí tomu, jak používat dostupné technické nástroje pro videokonference, vzdálenou komunikaci, správu projektů přímé zasílání zpráv apod.? Nebo si to jen myslíte? Dát lidem nástroje ještě neznamená, že je skutečně dokáží používat.

Pořádejte videokonference

Naplánujte pravidelné videokonference, a to jednotlivě i jako tým. To může pomoci podpořit spojení a odpovědnost. Nedělejte ale konference jen pro ně samotné. Každá by měla mít jasný obsah.

Projevte empatii

Poslouchejte a snažte se porozumět výzvám, potřebám a obavám zaměstnanců ohledně práce ve virtuálním světě. Vezměte perspektivu zaměstnance a vnímejte, co druhá osoba cítí a co si myslí.

Podělte se o uznání

Dejte zaměstnancům pravidelně vědět, jak si jejich práce vážíte. Ocenění je lékem na negativitu a syndrom vyhoření. Nikdy nezmeškejte příležitost podělit se o vděčnost a poděkování za to, že odvedli dobrou práci.

Komunikujte

Sdílejte silný smysl pro vizi budoucnosti, abyste zmírnili obavy zaměstnanců a zákazníků.

Zůstaňte přítomní a mějte přehled

Ukažte, že máte povědomí o sobě a povědomí o tom, jak jsou na tom vaše týmy. Sdělte jim, na co myslíte a jak plánujete jednat dál.

Dokončujte

Dělejte, co říkáte, že uděláte, když řeknete, že to uděláte. Tento faktor vytváří důvěru a loajalitu pro vaše zaměstnance, kteří vás podpoří. 

Předcházení a řešení syndromu vyhoření

  • Ukažte svým týmům, že chápete osobní a profesionální výzvy, kterým právě teď čelí. Empatie je jediným nejvlivnějším faktorem, který pomáhá předcházet syndromu vyhoření.
  • Oprašte své koučovací a delegační dovednosti a schopnost vlivu. Měli by si být vědomi toho, jak zadáváte práci a jak koučujete své týmy, aby v této práci našli úspěch.
  • Staňte se mistry komunikace vize a strategie, aby týmy nejen věděly, co se mění, ale proč.
  • Držte si základy ve své víře, v poslání, základních hodnotách a definici podnikové kultury.
  • Najděte sílu, abyste si připomněli, proč jste se stali lídry, a trénujte, jak reagovat na změny. Zaměstnanci hledají v manažerech silný symbol vedení, sebevědomí a odvahy vrhnout se vpřed do propasti neznáma.

Přijetí strategických opatření pomáhá dostat se z panického stavu. Vytvořte seznam priorit v pořadí od nejstrategičtějších. Zaměřte se na realitu situace a pouze na to, na čem záleží – na vašich zaměstnancích a zákaznících. Vytvořte komunikační strategii pro každou skupinu v organizaci. Rozhodněte se, co potřebujete sdělit a jak to sdělit nejefektivněji.

 

 

-bb-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Články v sérii

Aktuální

Výzkum: Manažeři jsou na pokraji vyhoření v důsledku vedení lidí na dálku (1/2)

Aktuální

Výzkum: Manažeři jsou na pokraji vyhoření v důsledku vedení lidí na dálku (2/2)