V minulém roce utratili američtí zákazníci za zboží objednané elektronickou cestou pouze 1% z celkového objemu maloobchodních transakcí. To je pouze desetina z celkového zisku z dalšího typu dálkového prodeje - katalogového prodeje. Vinu na tom nesou mimo jiné zpožděné nebo nerealizované dodávky a útoky hackerů na známé obchodní servery. Elektronické obchodování se však také soustředí na poměrně úzkou skupinu produktů - jsou to zejména hračky, knihy a hudební nosiče.
Podle některých prognóz by se objem obchodování po Internetu měl v nejbližších letech zvýšit na 5% celkového maloobchodního obratu a do roku 2010 až na 15 - 20%. Svůj podíl na tom bude mít i rozvoj technologií - rychlejší připojení k Internetu a možnost využívání mobilních telefonů a příručních počítačů.
Autor přirovnává vývoj elektronického obchodování k prodeji prostřednictvím katalogu (které mimochodem funguje v USA již od roku 1888) - zpočátku tuto možnost lidé příliš nevyužívali z důvodu pomalých dodávek zboží, v průběhu dalších 5 let se však tato možnost velmi rychle rozšířila. Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist