Pro firmy, které hledají lepší spojení se svými zákazníky a chtějí podnítit zákaznickou loajalitu, se diskusní stránky nabízí jako stále vhodnější nástroj. Uživatelé získají fórum, kde mohou sdílet informace, obrázky atd. a diskutovat o produktech. Firmy získají aktuální zpětnou vazbu na trendy a produkty.
Například MySpace navštívilo během listopadu 53 milionů lidí, což je činí sedmou nejpopulárnější internetovou stránkou. Soukromý Facebook získal za stejnou dobu zhruba 11,6 milionů návštěv.
Podle Rachel Hoenigové, spoluzakladatelky newyorské marketingové společnosti Digital Power & Light, je společenský networking dokonce oblíbenější než on-line reklama. Reklamní bannery daly sice firmám možnost rychle reklamy měnit a lépe je směrovat, internetová diskuze je ale více o živém dialogu mezi uživateli a firmou.
Jednou z kvetoucích oblastí diskuze je sport. Například výrobce sportovního vybavení Nike zakládá v létě stránku speciálně pro příznivce fotbalu (Joga.com). Stránka, která je zbudována s technickou podporou Googlu povzbuzuje místní fotbalové skupiny, aby se zapsaly a vytvářely profilové stránky. Fanoušci mohou diskutovat o týmech nebo hráčích a organizovat místní zápasy.
Lidé také rádi diskutují o tom, kde byli, nebo získávají názor ostatních na to, kam jet, nebo co dělat. Některé letecké společnosti toho využívají a vytvářejí diskusní stránky, kde pomáhají zájemcům dávat a získávat zpětnou vazbu a rady v oblasti cestování.
Odborníci, kteří pomáhají vytvářet takové stránky tvrdí, že někdy bývá pro korporace největší překážkou překonat firemní aroganci. Řada z nich například podceňuje množství práce, které je potřeba pro údržbu takové stránky. Na rozdíl od tradiční stránky, která vyžaduje jen občasnou aktualizaci, se obsah na společensky laděných stránkách mění neustále a je proto nutné zůstávat v obraze a poskytovat zpětnou vazbu. Statická stránka uživatele brzy omrzí a přestanou ji navštěvovat. Pokud je diskuze vůči firmě negativní, musí být připravena pohotově reagovat. Na druhou stranu není ani dobré, když se firma snaží řídit svůj image příliš vehementně.
Dále se nedoporučuje zaměňovat zpětnou vazbu z takových stránek za kvalitní průzkum trhu, protože on-line publikum nemusí představovat plnohodnotný zákaznický vzorek.
-av-