Vybíráte PR agenturu? Na co se zaměřit (1/2)

Mnoho firem si prostě nemůže dovolit postavit a platit tým skládající se z odborníků na vše, co je dnes potřeba pro úspěšný marketing a PR v digitálním prostoru. Agentury proto nejsou mrtvé, jsou živější než kdy předtím.

Ilustrační snímek

První rada webu business2community.com je tedy následující: Buďte velmi skeptičtí vůči každému, kdo vám bude tvrdit, že on sám vám poskytne řešení všeho, co potřebujete. To nejspíš nebude pravda – může to tak být jedině tehdy, pokud hledáte dodavatele služeb pouze v jedné nebo dvou disciplínách. Rozhodně však ne pokud potřebujete zajistit digitální marketing jako takový.

Abyste s agenturou uspěli, soustřeďte se na následující faktory:

  • Jaké má odborné zaměření.
  • Jak umí věci implementovat.
  • Jestli vám rozumí, jak je empatická.

Agentura, kterou si vyberete, musí pochopit čeho hodláte dosáhnout a být s tím sladěná. Musí taky přijmout vaše klíčové výkonnostní ukazatele a nést odpovědnost za jejich dosažení.

Zvyšování známosti vaší značky, budování reputace a pozitivní vliv na zvýšení prodejů, to celé nějakou dobu trvá. Proto musíte mít jako kontaktní osobu mezi vaší firmou a agenturou člověka, který je dobrým lídrem. Měl by to být někdo, kdo je schopen zůstat klidný a kdo se umí rozhodnout.

Seznamte se s nimi a nebojte se ptát

Až budete s agenturou jednat, určitě se zaměřte na to, s jakými lidmi budete spolupráci a dodávky řešit. Určitě chtějte, abyste měli k dispozici zkušené a schopné odborníky. Ti by pro vás měli pracovat, ne pouze prodat agenturu při výběrovém řízení. Seznamte se s jednotlivci, kteří budou v týmu. Promluvte si s nimi o tom, kdo bude odpovědný za dosažení kterých výsledků.

Agentury musí optimalizovat časové vytížení svých zaměstnanců, aby dosáhly zisku. Proto se také zajímejte o to, kolik práce má ten který člen týmu agentury na starosti.

Doporučila vám agentura vést si blog s pravidelným novým obsahem? Zkontrolujte, zda sama agentura dělá totéž. Pokud ne, ptejte se proč. Pokud hodně mluví o sociálních médiích, zkontrolujte si, zda je na nich sama aktivní.

Pokud máte pochybnosti o tom, zda se agentura sama řídí tím, co vám doporučuje, je třeba zpozornět a položit klidně i trochu nepříjemné otázky.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Vybíráte PR agenturu? Na co se zaměřit (1/2)

Aktuální

Vybíráte PR agenturu? Na co se zaměřit (2/2)