Víte, co je to favicon?

K vytvoření zajímavé webové stránky přispívá i „favicon“. Je zkratkou anglického „favorites icon“ (oblíbená ikona). Je to obrázek o velikosti 16 x 16 pixelů, který se objevuje u názvu URL stránky v řadě vyhledávačů a rychle se stává důležitým prvkem on-line identity. Favicon slouží jako vizuální zkratka URL, miniaturní logo, které napomůže uživatelům zapamatovat si a identifikovat vaši stránku, aniž by museli číst URL adresu.

Jak destilovat firemní image do faviconu?

Vycházejte z firemního loga, které by mělo vizuálně zachycovat váš image, a tak být dobrým základem pro vytvoření faviconu. Vzhledem k velikosti bude pravděpodobně potřeba logo výrazně editovat tak, aby bylo čitelné i ve formátu 16 x 16.

Pokud to není možné, zkuste využít první písmeno z názvu vaší firmy. Aplikujte zajímavý font písma a přidejte malý grafický prvek, pokud je to možné.

Ať už to pojmete jakkoliv, mějte na pamněti, že favicon má být ztělesněním vaší firmy zredukovaným do 256 pixelů a je hodnotným on-line aktivem.

Přidat favicon do stránek je snadné. Uložte obrázek do formátu gif nebo jpg jako favicon.ico a zkopírujte jej do svého kmenového adresáře. Pak přidejte:

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.mysite.com/myicon.ico">

"mysite.com" je zde jako příklad, kam doplníte svoji URL.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com