Novými metodami týmové práce jsou týmy spolupracující prostřednictvím světové sítě, což zvyšuje rychlost a efektivitu řešení problémů, dále týmové strategické plánování schopné přijmout nápady a názory členů s velmi širokým kulturním i věkovým rozsahem, flexibilní pracovní poměr a filozofie virtuálních společností. Zavádění virtuálních týmů má však i svá úskalí, jimiž jsou například bezpečnost dat, ztráta kontaktu mezi manažerem a členy týmu či problémy v komunikaci.
Je tedy třeba, aby celý management podporoval koncept virtuálních týmů, jejich členové musí být z odlišných geografických a časových oblastí, měli by zastávat různé funkce, aby byla zajištěny skutečně komplexní informace. Vzdělávání koordinuje vždy domovská organizace. Musí být předem vypracována kritéria hodnocení jejich výsledků a výkonnosti a důsledně uplatňována. Nelze zanedbávat ani pravidelná osobní setkání mezi členy týmu. Article source Management First - články z oblasti managementu, marketingu, IT a lidských zdrojů Read more articles from Management First