Trpí vaše firma syndromem krátkých návštěv?

Představte si, že by polovina lidí, kteří zavolají do vaší firmy zavěsila během 10 vteřin. Existuje snadno měřitelné a často přehlížené číslo, které vám může hodně napovědět o efektivitě vašich internetových stránek - četnost krátkých návštěv, která ukazuje procento návštěvníků, kteří opustili vaše stránky do 10 sekund.

Procento samotné není až tak důležité. Každé internetové stránky a každé odvětví jsou odlišné. Dokonce i ty nejsofistikovanější mohou mít až 50 % takovýchto krátkých návštěv. Co je ale důležitější je to, co děláte proto, abyste toto číslo snížili. Zatímco testování a změny ve vašem prodejním či jiném týmu mohou trvat měsíce, internetové stránky můžete změnit velice rychle a levně.

Dopad

Pokud se návštěvníci stránek nezdrží, pravděpodobně nenacházejí informace, které hledají. Uvědomte si, že přivedení návštěvníka na stránky stojí firmu úsilí a prostředky a každá jeho ztráta je vlastně ukázkou nízké efektivity těchto snah a investic. Navíc tito lidé půjdou okamžitě hledat potřebná data ke konkurenci – vlastně tak konkurentům pomáháte.

Příčina

Krátké návštěvy jsou obvykle kombinací dvou věcí – lidé na stránky vstoupili omylem ale častěji je to neschopnost vaší stránky zaujmout. To se hlavně týká „provozu“ přicházejícího z vyhledávačů. Tito návštěvníci hledají něco specifického (obvykle spěchají) a je více než logické, že stránky rychle opustí, pokud nevidí to, co potřebují.

Co dělat?

Požádejte svého správce stránek, aby vám hlásil procenta návštěv pod 10 vteřin. Až toto číslo získáte, nelekejte se! Je to jen váš startovací bod, který se přece chystáte vylepšit. Zkuste navštívit své stránky očima klientů. Přemýšlejte o tom, co by je mohlo odradit.

Pokud tam není nic, co by zachytilo jejich pozornost a zvědavost, aby se chtěli proklikat dál, asi jste narazili na příčinu.

K nápravě bude potřeba spolupráce s prodejním týmem a marketingem (všimněte si, že jsme vynechali IT oddělení).

Až na zákazníky přece nemáte co ztratit

Je snadné nad celou věcí mávnout rukou. Možná ale budete překvapeni, jak nadšeně bude váš internetový tým a management chtít vylepšit tuto oblast.

Na rozdíl od jiných aktivit můžete získat velice rychlou zpětnou vazbu. Vyhlaste soutěž! Odměňte tým nebo jednotlivce, jehož úprava přinese nejdramatičtější zlepšení.

Syndrom krátkých návštěv je něco, o čem se většina vedoucích pracovníků nerada zmiňuje. Uvědomte si, že změna a vyléčení problému v této sféře je relativně snadná záležitost a výsledky za snahu jistě stojí.

-av-

Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs