Technická oddělení na celém světě se nyní potýkají s rostoucí poptávkou a vzrůstajícím tlakem na urychlení strategie digitální transformace. Musí poskytnout zákazníkům a zaměstnancům pracujícím na dálku kvalitní digitální servis v době, kdy přežití organizace spočívá na jejich bedrech, přičemž na sebe navíc přebírají nové role a odpovědnosti.
Dílčí závěry studie:
- 81 % IT pracovníků uvádí, že COVID-19 vystavil jejich organizace největšímu tlaku na technologie, s jakým se kdy setkali.
- 61 % IT pracovníků se v práci cítí pod větším tlakem než kdykoli předtím.
- 64 % IT pracovníků se nyní setkává s úkoly a aktivitami, které předtím nikdy neprováděli.
- 66 % dotázaných IT pracovníků potvrdilo, že pandemie odhalila slabé stránky jejich digitálních strategií, což vedlo k naléhavé potřebě urychlit iniciativy, které byly dříve součástí víceletých programů digitální transformace.
- 74 % IT pracovníků uvádí, že projekty digitální transformace, jejichž schvalování obvykle trvá déle než rok, byly schváleny v řádech týdnů.
- 71 % IT pracovníků poukazuje na projekty digitální transformace, které byly implementovány v řádech týdnů místo měsíců nebo let, jak by tomu bylo před pandemií.
Rostoucí trend zákaznické zkušenosti
Výzkum dále zdůrazňuje, že většina organizací (95 %) během pandemie změnila své technologické priority. 88 % IT pracovníků uvádí, že digitální zákaznická zkušenost je nyní na prvním místě. IT pracovníci však uvádí, že pro takovou změnu priorit nemají k dispozici potřebné zdroje ani podporu, 80 % z nich přitom má pocit, že nemohli poskytnout optimální zákaznickou zkušenost, protože postrádali dostatečný vhled do výkonu svých IT řešení.
Největší výzvy pro poskytnutí bezproblémové zákaznické zkušenosti během pandemie:
- Řízení prudkého nárůstu a výkyvů návštěvnosti webu (81 %).
- Nedostatek vhledu do výkonu informačních technologií a jeho dopadu na zákazníky (80 %).
- Řízení průměrného času do vyřešení (MTTR) prostřednictvím vzdáleného IT oddělení (70 %).
Podmínka obnovy: nové zdroje a podpora
IT pracovníci potřebují od svých organizací konkrétní zdroje a podporu, aby mohli splnit nadcházející výzvy. 92 % uvádí, že přehled a porozumění výkonu technologických řešení a jejich dopadu na zákazníky a podnikání je nejdůležitějším faktorem úspěchu v tomto období. Mezi další klíčové oblasti, kde IT pracovníci uvedli, že potřebují podporu, patří:
- Definice jasných záměrů a cílů (90 %).
- Data v reálném čase v okamžiku potřeby (89 %).
- Autonomie a zodpovědnost (88 %).
- Svoboda experimentovat a riskovat (87 %).
Navzdory obrovskému tlaku, kterému IT pracovníci čelí, vidí 87 % z nich tuto situaci jako příležitost pro technologické profesionály ukázat svou hodnotu pro firmu.
80 % IT pracovníků uvádí, že reakce jejich IT týmů na pandemii pozitivně ovlivnila vnímání IT v rámci jejich organizace.
Kriticky roste potřeba manažerů transformace
Report The Agents of Transformation Report z roku 2018 ukázal, že je potřeba, aby vznikla nová kategorie elitních IT pracovníků, kteří budou primárně řešit transformaci a její dopad na podnikání. Tito manažeři transformace disponují dovednostmi a vlastnostmi potřebnými pro řízení inovací.
Výzkum dospěl k závěru, že aby podniky zůstaly konkurenceschopné, muselo by 45 % IT pracovníků v organizacích během následujících deseti let začít fungovat jako manažeři transformace.
Pandemie nicméně tento požadavek výrazně uspíšila. 83 % respondentů uvádí, že jsou manažeři transformace klíčoví pro to, aby se podniky rychle zotavily z dopadů pandemie. Je proto důležité, aby IT pracovníci fungovali na nejvyšší úrovni svých profesionálních schopností.