Strategie pro boj se spamem (1)

V poslední době se stále výrazně zvyšuje počet zpráv elektronické pošty obsahujících nějaký virus. Horší je to snad ještě s nevyžádanými zprávami. Podniky tak začínají nahlížet na e-mail s menším nadšením, protože si začínají uvědomovat, kolik je všechny ty nepříjemnosti stojí. Článek v této souvislosti přináší shrnutí několika základních metod pro boj se spamem. Konkrétně se jedná o sedm metod:

- bílé a černé seznamy,
- kontextuální analýza,
- výzva-odpověď (Challenge and Response),
- nastražení pastí v podobě virtuálních počítačových sítí (Honeypots),
- analýza hlavičky zprávy,
- obsahová analýza,
- heuristické filtry.

Je zřejmé, že v současné době máme k dispozici širokou škálu možností, objevuje se však také obrovské množství konkrétních firemních systémů, jejichž řízení je stále složitější. Tomuto tématu se bude detailně věnovat druhá část článku.

**Datum vydání:** IX/2003
Article source CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Read more articles from CIO.com